Thursday 23 June 2016

New York 2016 - dag16

New York en Amsterdam, 22 en 23 juni 2016

Hoogtepunten van de dag:

* JFK Airport
* terugreis naar Amsterdam


(klaar voor vertrek , een voorbijganger maakte deze foto, achteraf bleek dat Barrack Obama op nummer 142 naast mij, verbleef in 1981 , toen hij studeerde aan Columbia University, even verderdop)

(na ruim een uur , met metrolijn A, kom ik aan bij Howard Beach-JFK, hier moest ik overstappen op de Airtrain)

(de Airtrain  is een shuttle metro tussen Howard Beach en  JFK, duurde +/- 13 minuten)

(de Airtrain rijdt volautomatisch , zonder bestuurder, helemaal voorin kon je gewoon staan en naar voren kijken, alsof je zelf de bestuurder was)
(ik vertrok 22:40u. en was reeds 17:30u. al op airport, ben blij, want er stond een gigantische rij voor de controle en de uren gingen voorbij als minuten)
( Ik vertrok vanaf Terminal 4 , een van de grootste terminals  op JFK met veel vliegtuigen van Skyteam, o.a. KLM en Delta)

(viel me heel sterk op , dat de belettering  op JFK  New York -airport sterk lijkt op die van Schiphol, dit was ook het geval op Aruba, toen ik daar twee jaar geleden was, JFK werkt ook samen met Schiphol)

(Delta Airlines deed de afhandeling voor KLM )

(tax free zone op JFK terminal 4 is een zeer luxe, mooie,  nieuwe hal met veel exclusieve shops)
(het is er zeer geriefelijk met zeer veel ruimte, hier de Guess-accesories store)
(zeer veel Delta Airlines vliegtuigen bij Terminal 4)

(bij Panda Express op JFK voor 11 dollar, chinees eten gehaald)

(Chow Mein, Nasi en Orange Chicken, met zoetzure saus en chili saus)

(een spreuk van wijlen New Yorkse schrijfster Susan Sontag (1933-2004)) 

(met dit toestel ging ik terug naar Amsterdam , een 747, genaamd Beijing, mixed configuratie, de helf was vracht en de ander helft passagiers)


(Hier ben ik er pas in, ziet er nog leeg uit, maar het was helemaal vol. De helft van het toestel was bestemd voor passagiers. Hierdoor was het gezellig compact, alsof iedereen eerste klas zat , de ander helft van het toestel kon je niet komen, vanwege het vrachtgedeelte)
(eten was lekker, linksboven een koude eisalade, daarnaast een zoete viadoe koek, water,  midden rijst met beef en rechts in doosje boter en kaas voor bolletje ernaast)



(gele rijst met beef)

(ontbijt na +/- vijf uur vliegen, met onder andere jus d'orange, Griekse yoghurt)

(na zes en een half uur veilig geland op Schiphol, omdat we te vroeg aankwamen moesten we nog een cirkel maken boven  de Noordzee, het krulletje links naast Haarlem)

No comments: