Sunday 12 June 2016

New York 2016 - dag 6

New York, 12 juni 2016

Hoogtepunten van de dag:

* Jazz Age Lawn Party op Governor's Island
* Bezoek aan Brooklyn Bridge


(Ik blijf op de 109e straat, Upper west Side, zodra ik de deur uitsstap is Amsterdam Avenue (zie foto), de eerste kruising die ik passeer)

(mijn verblijf is tussen Columbus Ave en Amsterdam Ave)

(Bij Lower Manhattan - wachten op de ferry naar Governor Island)


(overtocht duurde maar vijf minuten, ik dacht dat het lang zou duren, Governor's Island is niet ver)

(uitzicht op Lower Manhattan, vanaf de boot)

(veel picobello mensen, ik verklap jullie dat meisje in oranje, vierde van links was supervriendelijk, something blew in your eyes, take your time to get it out, than you can help me with a picture for us, heb meteen ook eentje met de mijne gemaakt)

(had ook hier hoeden kunnen aanschaffen)

(optredens waren van hoog niveau, deze dame is gewoon vrouwelijke Frank Sinatra, ze kon goed zingen "New York is never, never, never, never be dull", met overtuiging )

(en ze bleven 6 uurtjes doorgaan)

(een oldtimer, een Rolls Royce, meende ik , kan het mis hebben)

(vanaf festivalterrein op Governor's Island, was nieuwe WTC goed te zien)

(dit was The Great Gatsby Life)

(wat zagen de vrouwen er heerlijk uit)

(deze meneer verkocht werkelijk prachtige kleding, maar dan wel tegen $$$ prijzen, hij was ook continu aan het dansen, de dansende verkoper)

( Eye Candies in badpakken uit de jaren 20)

( Het was een Battle of the Clothes daar, dit festijn is zeer populair)

(Mike Aranella, de dirigent van het geheel)

(dames maakten zich klaar, met een fotoshoot, alvorens de modeshow begon)

(de modeshow, in the spotlight)

(met concurrentie)

(grappig deze gids voor vrouwen uit de jaren veertig, er was ook een versie voor de mannen, zie rechtsonder)

( 9 van de 10 ging gekleed in de stijl van The Great Gatsby, het schijnt dat in The Hamptons ( het zomerverblijf voor veel upper class New Yorkers)  nog steeds gevierd wordt)

(de ene persoon nog mooier gekleed als de ander)

(deze meneer kon goed dansen in de stijl van de Twenties)

(dit zijn alle winnaars van bepaalde contests die de organisatie op poten had gezet)

(het was vijf uur afgelopen, maar ging nog wild aan toe)

(ik hou van themafeesten, geeft dimensie aan geluksgevoel, was ook blij toen ik toevallig vernam van dit feest er zou zijn, wou dit voor geen goud willen missen)

(na afloop, nog foto's genomen, vanaf Governor's Island , met zicht op Lower Manhattan, Financial District, zoals je ziet niet ver)

(na afloop van Jazz Age Lawn Party, op naar Brooklyn Bridge, hier een view vanaf deze brug)

(Brooklyn Bridge, naar aanleiding van terroristisch aanslag in Orlando, vlag halfstok)

( in front of The Brooklyn Bridge)

(zicht op Empire State Building vanaf de Brooklyn Bridge)

(The Great Lady vanaf de Brooklyn Bridge)

(Tijd voor Selfie Stick)

(aangekomen in Brooklyn zelf , eerste brug is Brooklyn Bridge en  in de verte zie je Manhattan Bridge)

(dit is kijkend vanaf Brooklyn, met links Lower Manhattan)

( uit respect voor gebeurtenissen in Orlando, regenboogkleuren)

(Lower Manhattan by night, shot vanaf Brooklyn Bridge, ik was zeker twee en half uur bezig met de Brooklyn Bridge en lopen aan het begin  van de wijk Brooklyn Heights)





No comments: