Sunday 19 June 2016

New York 2016 - dag 13

New York, 19 juni 2016

Hoogtepunten van de dag:

* Over Williamsbrug gelopen
* Bezoek aan Williamsburg , Brooklyn
* Warenhuizen Macy en Bloomingdales bezocht
* Wandeling door Upper East Side
* Roosevelt Island Tramway 


(vandaag had ik een bezoek aan Williamsburg in Brooklyn gepland, ik zou dan over de Williamsburg van Manhattan naar Brooklyn lopen)


(vond het mooi, dat naast de brug waarop ik liep, de metro ook reed)

(aangekomen in Brooklyn, kon je aan de andere kant van het water ook Manhattan zien in de verte)

(ze hadden in Brooklyn, echt prachtige muurschilderingen)

(de betekenis moet ik nog achterhalen,... indrukwekkend..ja..ja..ja)

(dit is van een bioscoop in Brooklyn, de rode stoeltjes links , zijn duidelijk te zien)

(Brooklyn heeft een totaal andere vibe. Het is er trager, rustiger, volkser, artistieker, meer bohemien-achtig, als Manhattan, veel huizen komen ook niet hoger dan de 5e etage)

(de vrouw en meneer die me hielpen met deze foto, wensten me Happy Fathersday......mmmm...zelfde deed ook een medewerker van een supermarkt ietsje verderop)

(dit was echt geinig, waren veel jongeren hier bij C3 in Brooklyn, dacht dat er een concert aan de gang, luid muziek op straat, maar nee het bleek een kerkdienst, heel aardige mensen, werd zelf uitgenodigd om bij te wonen)

(je kan het googlen, C3 Brooklyn)

(uitzicht van Brooklyn op Manhattan)

(deze kleine artistieke markt, is meteen mijn shopping tip voor iedereen die naar New York gaat, Artists & Fleas, ze hadden zelfs een DJ, was even oud als ik bijna en draaide mooie jaren 90 house muziek, zoals bijvoorbeeld "Money Talks, Dirty Cash "van de Adventures of Stevie B., prachtige song. Hij wist ook trots te vertellen dat Stevie B. nu een college-professor is geworden)

( ze hadden prachtige kitsch-achtige souvenirs, zelfgemaakte crèmes, t-shirts, hoeden etc.. de kleine hal straalde een "bohemien Waterlooplein-achtige jaren 70 sfeer")

(Het epicentrum van Williamsburg in Brooklyn is Bedford Avenue, hier is het ook drukker, vanwege de winkels, geen H&M's , maar winkels in de stijl van de "9 straatjes in Amsterdam")

(en met de metro " L", ben je maar een halte verwijderd van Manhattan, als iemand een hotel of Bed en Breakfast neemt, kan ik je Williamsburg in Brooklyn zeer aanraden. Verderop Brooklyn in , richting Flatbush, Bedford-Stuyvesant of East New York zou ik niet doen)

(terug in Manhattan,  warenhuis Macy's bezocht, Macy's maakt van Bijenkorf een lachertje, super groot)

(negen verdiepingen met elke etage een gigantische vloeroppervlak, de stijl is meer Bijenkorf meets H&M, ze hebben ook een McDonald's restaurant erin)

(ook een beetje Ikea-achtige produkten)

(uiteraard superveel kleren, niet alleen bekende merken, maar ook mid-end klasse)

(Na Macy's ook naar Bloomingdales geweest, nou das pas high-end, alleen maar exclusieve merken, als je binnenkomt, straalt de winkel al iets van, "he meneer heb je je creditcard al klaar staan")

(dit bedoel ik dus, je komt binnen en meteen schreeuwen de exclusieve merken naar je, New York is de duurste shoppingstad ter wereld gevolgd door Tokyo en Parijs)

(hier de furniture -afdeling van Bloomingdales)


(na de bezoek aan de warenhuizen , via de tramway naar Roosevelt Island- hier zie je de Queensboro brug)

(de tramway is eigenlijk een kabelbaan en ik kan je zeggen, ik vond het zo leuk dat ik in totaal vier ritten achter mekaar heb gemaakt (twee keer heen en terug))

(je krijgt echt werkelijk een fantastisch uitzicht over de oever van Manhattan en Roosevelt eiland aan de andere kant)

(uitzicht op gepaste hoogte, alle toeristen in de tram, maakte foto's)

( hier een fotoshot genomen vanaf de Island Tram, over een van de avenues aan de Upper East Side)

(in de Upper East Side, een cupcake pinautomaat, hoe verzin je dat , cupcake kostte $ 4,50, heb het zelf niet gedaan, maar is wel fantastisch dit)

(hier een quick shot van een van de avenues aan de Upper East Side, bij het vallen van de avond)

No comments: