Monday 13 June 2016

New York 2016 - dag 7

New York, 13 juni 2016


Hoogtepunten van de dag:

* Bustour naar Uptown Manhattan als Downtown Manhattan
* Discovery , Starwars - fashion tentoonstelling
* Madame Tussaud- wassenbeelden tentoonstelling
* Top of the Rock by Night


(met de Metrocard, kan je ongelimiteerd in bus en metro door de stad manoevreren, ik had een weekkaart van $ 31 opgeladen, geld haal ik eruit , omdat ik verblijf in 109Th street)

(mijn metrostation , 110 th & Broadway, hier pak ik elke ochtend de rode lijn 1 en als ik erin kom , is ie al tjokvol)

(metro's hebben een mooie zilveren kleur, ook van binnen, geen graffiti meer zoals in de jaren 70 en 80, dit is mijn rode lijn 1)

(drie haltes na 110Th street, pak ik altijd de snelmetro, rode 2 of 3 op dit station 96Th street, de expresmetro passeert veel station en brengt je gemakkelijk naar Midtown en Lower Manhattan, scheelt tijd)
(om vervolgens op Times Square aan te komen, in de ochtend, vanaf hier begon ik vandaag mijn toeristische dag)

(Times Square rond 8 uur's ochtend, al gezellig druk)

(met de New York Pass, kan je in de aantal dagen naar keuze, naar meer dan 40 New Yorkse attracties gaan, deze activeerde ik vandaag)
(zat in de tourbus, door Manhattan, duurde zeker 5 uurtjes, ik deed twee routes achter elkaar)

(hier passeer ik gerechtsgebouw, bekend van tv serie " Law en Order")

(hier het bekende Flatiron, ooit het hoogste gebouw in New York)



(dit is Bryant Park, een prachtige kleine groene strook in hartje Midtown, gratis stoeltjes en evenementen, zoals bijvoorbeeld filmavond )
(M&M store bij Times Square , ter hoogte van 47th street, Broadway)
(deze megastore is drie etages groot, vol met M&M attributen)
(heb verder een Starwars tentoonstelling bijgewoond, ik ben een echt StarWars fan)
(hier werden alle kleding van de diverse episodes gepresenteerd met uitleg)
(hier kleding van Mace Windu, gespeeld door Samuel Jackson in Revenge of the Sith)
(bekende R2D2, intelligente communicatie-robot)
(commandant van keizerrijk in Starwars, geinspireerd op kleding van de Nazi in WO2)
(later op de dag ook naar Madame Tussaud, heel toeristisch, maar blijft leuk, hier James Bond-Daniel Craig)

(Hier Scarlett Johanson van wie ik een grote fan ben, ze heeft een 'echte' NewYorkse accent)

(hier met Jenny from the Block, ze komt uit de Bronx)

(de Colombiaanse-Amerikaanse actrice Sophia Vergara, op leeftijd ziet ze er nog steeds prachtig uit, veel makeup uiteraard)

(maak je niet druk Kanye West, ik leen Kim Kardashian even van je voor maar 3 seconden)
( thank you Barack and Michele, for letting me do your admistration )
(Rest In Peace, Muhammad Ali)
(aan het eind van de dag, even bij Top of The Rock, nachtelijke plaatjes geschoten)
(bekende  H & M verlichting , vanuit Top of The Rock gezien)
( vanwege de aanslagen in Orlando, veel gebouwen gekleurd in regenboogkleuren)
(Freedom Tower, new WTC)
(links, Verrazzano Narrows, brug van Staten Island naar Brookljn , midden Empire State en rechts Freedom Tower)
( ingezoomd, klok op gebouw bij Times Square in de buurt)

(In Amerika veel diepe rouw om Orlando)

No comments: