Monday 20 June 2016

New York 2016 - dag 14

New York, 20 juni 2016


Hoogtepunten van de dag:

* rondstruinen op Midtown en 17e etage MetLife Building
* bezoek aan One World Trade Center
* relax Central Park doorgelopen
* 42nd street by night


(begon mijn dag vandaag in Midtown, dit is het midden van Manhattan, waar alle hoge kantoren staan, de hectiek is grandioos, je voelt de stad hier echt)

(ik moest in de MetLife Building zijn, om mijn mobiel dat stuk was te laten repareren)

(Na overleg van mijn paspoort, kreeg ik een bezoekerspas en mocht ik naar het bedrijf op de 17e etage. Ze waren heel streng met doorlaten van gasten, maar dat is begrijpelijk. Het bedrijf had mijn naam verkeerd begrepen "Jovani")

(op de 17e etage, had ik een prachtig uitzicht over andere gebouwen in Midtown)

(uiteraard veel plaatjes geschoten, binnen 20 minuten was mijn mobiel helemaal weer gefixt)

(hier zie je het gebouw in het midden, MetLife Building , waar ik was op de 17e etage)

(deze verkoopstalletjes hebben me gedurende de vakantie van lekker eten voorzien, Gyro Lamb , was mijn favoriet)

(nadat mijn mobiel gerepareerd was, lekker rustig rondgestruind door een van duurste winkelstraten ter wereld, Fifth Avenue, met veel exclusieve merkstores)

(tussen 49e en 59e straat op Fifth Avenue zitten ook de allerbeste verkopers van Amerika, zeer gericht op verkopen, werken meestal op commissie basis, als je binnenstapt, kunnen ze je goed verleiden, dat je uiteindelijk toch iets zal kopen, u bent gewaarschuwd)

(Rockefeller Center , met een kunstzinnige verticale badkuip)

(NBA Store op Fifth Avenue is een attractie op zich, de finales waren gisteravond op een climax geƫindigd)

(de hele stad sprak erover, LeBron James is gisteravond kampioen geworden met de Cleveland Cavs, er liepen op straat veel mensen met zijn jersey)

(na mijn bezoek aan Midtown, op naar Lower Manhattan voor een bezoek met tijdslot van 14:30u. aan de One World  Trade Center, het nieuw gebouw, dat sinds vorig jaar open is)

(One World Trade Center staat er in plaats van de Twin Towers, ze hebben op de 101e etage een observatiedek)

(hier vandaan een super uitzicht op Lower Manhattan, linksboven Brooklyn, dat eiland rechts is Governor's Island)


(hier uitzicht op oud gedeelte van Manhattan en in de verte Midtown)

(inzoom moment vanaf de 101e etage in One World Trade Center)


(hier de Brooklyn Bridge)



(na afloop One World Trade Center, doorgegaan naar Central Park, hier de "Angel of Water" op Bethesda Terrace, een favoriet voor trouwfoto's onder de New Yorkers)

(prachtig fontein)

(hier het Belverdere Kasteel, een van de hoogste punten in Central Park)


(Central Park heeft veel van deze mooie intieme trapjes, hoekjes, bruggen en zijpaadjes. Het voelt aan als je door een kleine bos loopt, terwijl je toch in de stad zit)

(op de brede wegen, gegarandeerd veel joggers en hardlopers door het park)

(beeltenis van Alice in Wonderland in Central Park)

(begon donker te worden, hier kwam ik uit Central Park bij Columbus Circle, Time Warner Center)

(Lebron James , zeer populair, na de gewonnen wedstrijd gisteravond)

(op 42e street, Yankees Clubhouse bezocht)

(42nd Street was vroeger het Red Light District van New York, dat is nu niet meer zo, maar de vele neon, zijn wel de uitlopers van Times Square)

(nieuwe letters  worden geplaatst voor een komende show in BB King concerthal op 42nd street)

(zoals gezegd, veel neon in 42nd street, mocht je New York bezoeken, dan loont het echt de moeite om deze straat van begin tot eind door te lopen, prachtige straat)

(42nd by night, vroeger in de jaren 70 en 80 een no go area, maar dankzij burgemeester Guiliani nu een entertainment area van een ander soort)

(42nd by night, je kan het vergelijken met Rembrandplein en Damrak in Amsterdam, veel neon, eetgelegenheden, theaters  en souvenirshops 

2 comments:

Unknown said...

Hi Gio.. Mooie foto's..enjoy Your stay..only a couple days and Your away..Bye Bye zwaai zwaai groetjes vanuit een rainy/Cloudy Holland :-)

Don Givani said...

Thanks for commenting, Cheers Givani