Wednesday 1 November 2017

Japan 2017 - dag 1 - Kyoto

Kyoto, 1 november 2017


Hoogtepunten van de dag:

* vlucht met KLM naar Osaka
* trein naar Kyoto
* kennismaking met Kyoto
* Shinto festival in Kyoto
(Op Schiphol,  het begin van mijn zestiendaagse reis naar het land van de rijzende zon, Japan)

(Ik vloog met een van de nieuwste toestellen van KLM, de Boeing 787, een tweemotorige widebody. Door de LED verlichting werd dag en nacht gesimuleerd, waardoor je minder last zou hebben van jetlag)

(Dit was het diner, rundvlees ballen met aardappel en groente)

(Aankomsthal op Kansai Airport in Osaka, zeer netjes, er reed een monorail vanaf de gate naar de bagage-afhaal)

(Typisch Japans, een "Vending Machines", je komt ze op de meest vreemde plekken tegen en er wordt van alles verkocht. In eentje verkochten ze zelfs telefoon-simkaarten)

(Dit is de Haruka- met deze trein ging ik vanaf  Kansai Airport naar Kyoto Centraal, waar ik zal verblijven. Duurde 78 minuten)

(Iconisch in Kyoto, de Kyoto Tower op 100 meter hoogte. Kyoto is een middelgrote stad met 1,5 miljoen inwoners. Zeg maar Amsterdam en Rotterdam bij mekaar in een stad)

(Mijn eerste hotel in Japan, hier blijf ik 8 nachten in Kyoto, voordat ik naar Tokyo ga. Een capsulehotel, ik wou het een keer ervaren)

(En ik vind het leuk, je krijgt er echt een kampeergevoel bij, het hotel heeft ook Jacuzzi's, een spa en een sauna, een soort wellnesscenter)

(In elke capsule radio, tv, wifi, usb en stopcontact. Het ziet er nieuw uit, het hotel is dan ook van 2016)

(Op de metrostations in Kyoto zijn de rails beschermd afgesloten, zodat bij drukte passagiers niet op de rails kunnen vallen)

(Dit is de Kyoto metro van binnen. Er zijn maar twee metrolijnen in deze middelgrote stad. Bussen en treinen zijn overig vervoer. Kyoto maakt deel uit van grootstedelijk Osaka. Veel treinverbindingen zijn er tussen Osaka en Kyoto)

(Voor rond de 3400 Yen heb ik deze visitor-sim gekocht bij BIC Camera (een soort van MediaMarkt in Japan). Hiermee kan ik gedurende mijn hele reis internetten zonder afhankelijk te zijn van Wifi,  5 GB voor 21 dagen)

(Ook in Kyoto is de kerstperiode al begonnen)

(Winkels zijn al aangekleed en in kerststemming gebracht)

(In Kyoto heb ik in de avond op de valreep nog een Shinto-ceremonie bijgewoond, het Inoko festival)

(Als geisha verkleedde dames luiden het begin van de herstperiode in)

(Dame in kimono, helemaal opgemaakt)

(Shinto priester gaat de gebeden voor bij het Inoko festival)

(Typische Japanse witte lampionnen bij de schrijn)


No comments: