Thursday 9 November 2017

Japan 2017- dag 9 - Kyoto / Tokyo

Kyoto/Tokyo, 9 november 2017

Hoogtepunten van de dag:

* Shinkansen, bullet trein (Kyoto -Tokyo)
* Mount Fuji 
* Tokyo 
* Yamanote- ringlijn
* Shinjuku
* Kebab Festival
(Afscheid genomen van Kyoto, op naar Tokyo)

(Met de bullet trein, enkeltje naar Tokyo kostte me 13710 yen, dat is ongeveer 110 euro, maar je reist dan ook van West-Japan naar Oost-Japan in 3 uur en 20 minuten)

(Deze scholieren gaven me bijna allemaal spontaan een high-five, "you're a nice guy", "where you from". En allemaal zwaaien bye, bye, was echt leuk)

(De Shinkanzen-Nozomi is zeer comfortabel. Ik had een gereserveerde stoel, links aan de raamkant. Omdat ik de Mount Fuji in alle rust wou fotograferen)

(Ik viel in slaap en werd op tijd wakker, want Mount Fuji doemde op. Meer dan 3700 meter hoog)

(Trein ging zeer snel, dus ik bleef maar plaatjes schieten)

(Hier vanaf een ander perspectief)

(Aangekomen in Tokyo, een foto met de trein waarin ik zat.  Wat mij opviel is dat hij geluidloos als het ware zweeft over de sporen. Alsof het totaal geen moeite kostte)

(Meerdere Bullet-treinen op Tokyo Centraal)

(Echt prachtig, duurde precies 3 uur en 20 minuten, over een afstand van meer dan 450 kilometer)

(Dit wordt mijn trein/metro gedurende mijn Tokyo trip, de groene Yamanote-Ringlijn)

(Mijn hotel bevindt zich naast een ringlijn station, bewust voor gekozen)

(Shin-Okubo , in Shinjuku, West-Tokyo , daar verblijf ik. Het scherm in de trein geeft aan, wat er precies gebeurt op andere lijnen. Zoals hier valt te lezen, dat de trein Shonan-Shinjuku niet rijdt, vanwege een gewonden passagier)

(Dit is Shin-Okubo, zeg maar Korea-Town.  Foto gemaakt vanaf treinstation Shin Okubo)

(Hoofdstraat in Shin-Okubo)

(Station Shin-Okubo aan de ringlijn)

(Prompt passeerde een Ferrari mij)

(Een limousine, je merkt dat je in een wereldstad zit)

(Dit vind ik goed, duidelijkheid, geef me de duidelijkheid)

(Je wilt weten wat je in je maagd krijgt)

(Door de Turks-Iraanse gemeenschap in Tokyo, werd er een "Kebab food-contest" gehouden, met veel kebab tentjes)

(Hier at ik een chicken-kebab wrap)

(En hier een Perzische rundkebab met Japanse masoesa-achtige gele rijst en groente, ik at bijna mijn vingers op)

(Shinjuku , met veel J-pop videoclips op het scherm)

(Anime-speelhal in Shinjuku)

(Op elke hoek in Tokyo, trouwens ook in Kyoto en Hong Kong is er een Seven-Eleven te vinden. Dit is zeg maar de "AH to go" van Azië . Naamgeving komt van het feit dat ze van 7 uur 's morgens  tot 11 uur 's avonds open zijn)

(Hoge torens in Shinjuku, West-Tokyo)

(een straat in Shinjuku-Tokyo, gezien vanaf een loopbrug)

(Mensenmassa bij warenhuis Odakyu in Shinjuku-West-Tokyo)

(Het leuke van de ringmetro is dat als je hem mist , no worries, 4 of 5 minuten later komt er weer een. Dat moet wel want deze trein is echt druk. En bijna dubbel zo lang als de Amsterdamse metro, 11 wagons)

(Weer terug op Shin-Okubo)

(Hotel is plain en simpel, geen gebuk als bij capsulehotel, gewoon simpel)

(Heel simpel douche-wc cabine)

(Met een twijfelaar als bed)

(Simpel bureau, witte koelkast en tv)

No comments: