Monday 6 November 2017

Japan 2017 - dag 6 - Kyoto

Kyoto, 6 november 2017

Hoogtepunten van de dag:

* Bezoek aan Arashiyama
* Arashiyama Monkey Park
* Bamboo Grove Park
* Tenryu-Ji tempeltuin
* Jojakko-Ji-tempeltuin
* Gio-Ji -tempeltuin
* Adashino Nembutsu-ji

(Af en toe, kijk je je ogen uit. Deze motor-auto met flitsende neon, alleen in Japan)

(Vandaag is het Arashiyama-dag, Deze wijk ligt ten Westen van Kyoto en is een populaire toeristische trekpleister)

(De verbinding naar Arashiyama, was meer een combinatie van tram/trein/metro tegelijk, heel nostalgisch)


(Je komt in Kyoto zat van deze winkels tegen, Kyoto is als Volendam voor Japan, heel traditioneel)


(Aangekomen in Arashiyama, kan ik alleen maar blij zijn, dat ik deze wijk heb opgenomen in mijn reistrip, echt adembenemend mooi hier)

(Het zag er fabuleus uit. Leek wel de Alpen/Pyreneeën/Ardennen)

(Voor de Monkey Park, moest ik een berg van 150 meter beklimmen. Dat is hoger dan de hoogste toren van Amsterdam bij Amstelstation)

(De apen lopen vrij rond, hier waarschuwingsborden, zoals niet een camera naar hun toewijzen, hou minstens twee meter afstand, niet knielen voor de apen en een andere bord meldde: niet de apen voeren en geen oogcontact maken)

(Deze Japanse apen deden niks, ze liepen net als de herten van zaterdag, langs je ,achter je.  Ik moet zeggen, ik vond het een belevenis)


(Letterlijk naast je, achter je, boven in de boom, dit was Planet of the Apes)

(Leuke Must Visit, de Monkey Park in Arashiyama)

(Als bonus, had je ook een uitzicht op Kyoto, niet veel mensen kennen deze stad , maar het is groter als Amsterdam en Rotterdam bij elkaar)

(Prachtig beboste bergen)

(Hier een Vallei (Tani in het Japans), met de Katsura rivier)


(In de verte ingezoomd een kleine Boeddhistische tempel, met mijn verrekijker waren mensen te zien. Hoe ze daar kwamen, don't ask me, zeer grote omweg)

(Dit is het Arashiyama Bamboo Grove, een zeer populaire hotspot, met grote menigte toeristen, bewust deze foto gemaakt, boven de mensenzee)

(zeker een Must-visit in Kyoto, 's avonds is het rustiger en kan de duisternis en de afgelegenheid van het bos, je een eng gevoel te geven)

(In de tuinen van Tenryuji Tempel, naast het Bamboebos, zie je een aantal bomen met "Herst Foliage")


(Hier een zentuin in combinatie met de bergen en de autumn-foliage kleuren)

(Deze boom geeft gele bladeren in de herfst)


(Langs de route, had iemand gratis " baby sardientjes onder peper" aangeboden, ik ben helaas geen visliefhebber)


(Op het terrein van Jojakko-ji tempel, een Pagode, ik hou van Pagodes. Ze hebben een sterk Oosters karakter en zijn ook mooi)


(Vanaf Jojakko-ji tempel uitzicht over Kyoto)

(En de Herfst-Foliage, toch denk ik dat als ik 10 dagen later was gekomen, de Foliage nog intenser zou zijn)

(Herfst -Foliage, bij Jojakko-ji tempel)


(begraafplaats op het terrein van Jojakko-Ji tempel)

(Hier wordt je spontaan blij van, mooi tuin op terrein van Jojakko-Ji tempel)

(Nog een boeddhistisch tempel bezocht met mijn naam : Gio-Ji Tempel)

(Gio-Ji heeft een prachtige mostuin)

(Gebedsruimte in Gio-Ji tempel)

(Indrukwekkende begraafplaats op het terrein van Adashino Nenbutsu-ji -tempel)

(Waar er ook een kleine Bamboe-bos te vinden was)

(Adashino-Nenbutsu-ji tempel)

(Een stenen pagode bij de begraafplaats, midden op het terrein van Adashino Nenbutsu-ji)

(Hier ben ik op het eind van de route , Atago Torii, grote oranje Schrijnteken)


(Yakitori kan er bij mij altijd wel in, is gewoon kipaté met sojasaus)

(Met die prachtige trein/metro/tram terug naar de binnenstad van Kyoto)

(En zo zaten we binnenin, leek op een metro, maar is toch een tram)