Friday 10 November 2017

Japan 2017 - dag 10 - Tokyo

Tokyo, 10 november 2017

Hoogtepunten van de dag:

* Tsukiji vismarkt
* Windowshoppen in Tokyo- Ginza
* Bezoek aan Odaiba Waterfront
* National Museum of Emerging Science and Innovation
* Eten In Yurakucho

(In de ochtend met de groene metro naar de stad. Ik zou de wijken Ginza en Odaiba bezoeken. Achteraf gezien een zeer intense Tokyo dag, de meest intense dag van mijn vakantie tot nu toe)

(Ik begon bij Tsukiji Markt, de grootste vismarkt in de wereld) 

(De vis (Tonijn, Sushi  of sashimi) wat je eet uit Japan, passeert gegarandeerd deze visafslag)

(Het terrein is enorm groot. Ze beginnen om 3 uur in de ochtend en tegen de tijd dat we opstaan om 7 uur zijn de grootste werkzaamheden (veiling) al gedaan)

(Maar na 9 uur is op de vismarkt nog genoeg te beleven. Ik moet zeggen, er heerste geen vislucht. Verse vis stinkt nooit)

(Ik was getuige van de freakshow)

(Kaviaar, feloranje viseitjes)

(Octopus)

(Normale sakana)

(Gamba's in alle soorten)

(Schelpen)

(Aalsoort)

(Op een andere gedeelte van de markt, kon je zeer verse sushi krijgen, rechtstreeks uit de zee)

(Feloranje viseitjes)

(Sashimi- rauwe sushi - 1800 yen is EUR 14,50)

(Sushi liefhebbers weten het en staan graag in de rij voor deze restaurants op het Tsukiji-terrein)

(Na afloop over een brede straat gelopen naar Ginza, niet ver van Tsukiji)

(Ik hou van architectuur, dus was puur genieten voor mij)

(Hier het Kabuki-theater van Tokyo. Kabuki is een theatervorm voor de middenklasse met onderwerpen die je ziet bij Goede Tijden, Slechte tijden en Bold and The Beautiful)


(Iconische Seiko Klok op kruising Chuo Dori en Harumi Dori, hartje Ginza)

(Presentatie van een Nissan Conceptcar)

(Impressive)


(Uniqlo - Flagship Store in Ginza, 12 verdiepingen)

(Uniqlo is de Japanse versie van H&M, heel groot in Aziƫ met vergelijkbare prijzen)

(Van Cleef & Arpels)

(Salvatore Ferragano- het is duidelijk Ginza is de PC Hooftstraat van Japan)

(Als je succes hebt met je modewinkel, dan is een plek op Chuo Dori/Ginza, de volgende stap)

(Loewe)

(Moynat- voor tassen)

(Hier ben ik op het dakterras van "Ginza Six"- een warenhuis van de allure van Bijenkorf )

(Met verbluffende uitzichten over Tokyo)

(Kruising Chuo Dori en Harumi Dori)

(Prachtig)

(Sightseeing Tokyo, was genieten)

(Nog meer winkels- Michael Kors)


(Miu Miu)

(Bottega Veneta)


(Nakagin Capsule Tower uit 1972 zijn appartementen)

(Na bezoek aan Ginza, op naar Odaiba, Tokyo Waterfront)

(Met een soort monorail/metro zonder bestuurder kon je alles voor je zien)

(Hier de Rainbow Bridge verbindt Oud-Tokyo met Odaiba)

(Odaiba is een nieuwe wijk, zeg maar de IJburg van Tokyo, met hoogbouw , kantoren, expocentra en entertainment)


(Hier hebben ze net als in New York en Parijs een soort Bike Share systeem)

(Het Nationaal Museum of Emerging Science and Innovation bezocht)

(Was een belevenis, hier een kopie van ruimtestation ISS, welke rondjes draait boven de aarde. Op een scherm kon je precies waar de ruimtestation zich nu bevond boven de aarde)

(Hier een menselijke robot , welke door de Japanners wordt geleverd aan ruimtestation ISS)

(Dit is Artificial Intelligence , deze Android bewoog zo natuurlijk mogelijk, was best eng)

(Asimo van Honda gaf ook een presentatie)

(Deze robot bewoog in het museum als een mens)

( Een 20 meterlange robot in Odaiba-leek wel van de serie Transformers)

(Ik was onder de indruk)

(Hij wordt Unicorn genoemd, vanwege de eenhoorn)

(Fuji-TV building in Odaiba)

(Reuzenrad in Odaiba)

(Kleine "Statue of Liberty" in Odaiba , Tokyo. Leuke kopie trekt zeer veel bekijks)

(De Rainbow Bridge in de avond)

(In een van de winkelcentra in Odaiba hadden ze al een kerst-ijshockeybaan met veel kerstmuziek)

(Christmas in the Air)

(Terug naar Ginza, zie je het effect van Neon op de stad)

(Overvolle metro's , het is gewoon in Tokyo)

(Een elektronicazaak bij Yurakucho-station)

(Onder sporen van Yurakucho bevinden zich aparte Japanse restaurants)

(Letterlijk een steeg, met karakteriserende rode en witte lantaarns)

(Ik ging voor een portie Yakitori)

(Nou, het smaakte anders dan ik dacht, de een was volgens mij kippenlever, de ander kippenhartjes, de kippenniertjes. Was geschrokken van de smaak. Ik dacht dat ik hond of kat aan het eten was. Maar was wel degelijk kippenvlees)

(Hier nog Ginza in de avond, duurde minder als een uur voordat ik terug was in Shin-Okubo)

(Hier ben ik terug in Shin-Okubo, Noord-Shinjuku, Tokyo)

No comments: