Friday 17 November 2017

Japan 2017 - dag 17 - Tokio

Tokio, 17 november 2017

* De terugreis naar Nederland !

(Na de honkbalwedstrijd van gisteren, maar anderhalf uur geslapen, ik moest en ik moest deze trein hebben naar Narita Tokyo Airport. De airport is 70 km verwijderd van de stad en meer dan een uur reizen)


(Ik zat in de NEX- Narita Express, een trein met de allure van een vliegtuig. Het leuke is dat de stoelen zich in de rijrichting omkeren als de trein teruggaat)

(Kon mijn Dr.Pepper makkelijk kwijt in een houder, net als bij de Boeing 787)

(Alle informatie kon je aflezen op de schermen, zowel in Japans als in Engels)

(Voorbij zoevend, kon ik nog lekker genieten van Tokyo, hier de Skytree Tower)

(Tokyo is geen stad, maar een land !!!)

(Bijna bij Narita Airport zag je deze groene strook, mooi !!!)

(De NEX ziet ervan voren ook erg gelikt uit)

(Hier ben ik in de North Wing van Terminal 1, deze hele vleugel is voor SkyTeam partners, denk aan onder andere Korean Air, Vietnam Airlines, Delta Airlines, Air France en KLM)

(Dit was mijn bagage en nekkussen)

(Kon niet misgaan, ik was bij de juiste gate)

(Alle mogelijke informatie werd verschaft, heb ik nog nooit meegemaakt en dat klopt, vlucht zou 11 uur en 10 minuten duren)

(Hier was ik blij mee, op de luchthaven, kan je met je SUICA of Pasmo (dat is het kaart dat je gebruikt voor de metro) je laatste YEN op je pasje opmaken met drankjes)

(In de winkel deze exotische kitkat gekocht, nog nooit gezien, was lekker, mango-chocolade en aardbeiensmaak)

(In de lounge kon je je mobiel, met de USB aansluiting opladen, zie in het midden.)

(Dit was het eten in het vliegtuig, ik had nog honger daarna, maar gelukkig had ik nog chips in mijn tas)

(Middels het entertainment scherm op de rugleuning van de stoel, kon je de laatste gegevens nog nakijken. Japan zit voor altijd in mijn hart, ooit kom ik terug. Ondanks de snelle maatschappij zijn de mensen er niet gehaast.  9 van de 10 zijn uiterst "zeer"vriendelijk en respectvol. Dit was echt genieten, 私は楽しん日本 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

No comments: