Saturday 11 November 2017

Japan 2017 - dag 11 - Tokyo

Tokyo, 11 november 2017

Hoogtepunten van de dag:

* Yoyogi Park
* Mehri Schrijn
* Harajuku
* Shimotokiza
* Shibuya Crossing
* Shibuya Center Gai

(Mijn hotel bevindt zich in een zijstraat van een hoofdweg. En moet zeggen het doet me sterk denken aan een normale straat in Paramaribo)

(In de Seven-Eleven shops koop ik bijna dagelijks chocolade, lekker voor onderweg)

(Yoyogi-Park , een van de grotere parken in Tokyo op een zaterdagochtend)

(Twee metrohaltes van het overbevolkte Shinjuku en toch alleen op de wereld, zo tegenstrijdig, Maar Yoyogi-park is mooi)

(In Yoyogi bij Meiji Schrijn, was ik getuige van een huwelijksvoltrekking)

(Hoofdingang bij Meiji-Schrijn)

(Japanse dames in traditioneel kledij, trokken veel aandacht van de toeristen)

(Ingang van de Schrijn)


(Wijn in vaten aangeboden vanuit Bourgogne, Frankrijk aan de keizer)

(Na bezoek aan Yoyogi doorgelopen naar Omote-Sando, een lange straat met alleen maar exclsuieve winkels)

(Op zaterdag moet je hier zijn , Omote Sando in Harujuku, dit is rond 11:00 's morgens) 

(En als je niet komt om te shoppen, dan kan je genieten van de architectuur van de shops, hier Ralph Lauren)

(Dit is de sierverlichting van Omotesando Hills , een exclusieve winkelcentra)

(Hugo Boss staat er ook bij in een statige pand)

(Echt toevallig zag ik deze dames, ze deden een videopname)

(Omotesando is de plek om gezien te worden)

(Een Rolls Royce passeerde)

(Met pas getrouwde paar)

(Pand van Prada verdient ook een schoonheidsprijs)

(In de zijstraten van Omotesando, heerst een winkelaanbod van kleine boetiekjes. Hierbij kan worden gewinkeld met een andere portemonnee dan de exclusieve labels van de hoofdstraat)

(En dat is het leuke van de wijk Harujuku je hebt 3 shopportemonnees: 1. High End : Omotesando , 2.mid end: zijstraten van Omote Sando en  3. low end/ funshoppen: Takeshita Dori)



( Low end/ funshoppen, Takeshita Dori was uber-druk)

(Er heerste een soort Albert Cuyp sfeer, veel funshops)

(Crêpes)


(Lingerie)

(Verkopers met gekleurd haar, bijna anime, niet helemaal)


(Goedkoop en fun, Takeshita Dori heeft mij echt aangenaam verrast. Ik raad deze straat iedereen aan bij een Tokyo-bezoek. Dit moet op je lijstje staan)

(Na afloop van Harujuku naar Shimo-Kitazawa gegaan. Hier sta ik bij het kleine marktje bij Kitazawa)

(Veel vintage en tweedehands, de wijk straalt een bohemien sfeer uit)

(Veel kunstzinnige winkels en linkse types, ik dacht dat ik in Berlijn was)

(Heel stiekem had ik het gevoel dat het klopte, de straatjes, de mensen, de artistieke adem van de wijk)

(Ik liep tegen een open cafe met verranda, waar een kleine blokparty aan de gang was)

(Op housedeuntje zaten de artistieken van de wijk, lekker te dansen. Ik ging ermee op. Ja ik danste ook op straat in Shimo Kitazawa)

(Van Shimo Kitazawa naar Shibuya is maar tien munten, De Shiuya Crossing is synoniem voor Tokyo's drukte)

(Om de anderhalf minuut is het druk, echt honderden voetgangers steken dan over)

(En dan weer stil voor autoverkeer)

(Hachiko Beeld op Hachiko Plaza)

(Hachiko is de hond die tien jaar lang, nadat de eigenaar was overleden, nog steeds kwam en bleef wachten op zijn baas bij Shibuya-station. Totdat hij zelf overleed)

(Het gebied rondom Shibuya is pas af in 2027, maar is nu al met zijn neon indrukwekkend)

( Je voelt de vibe van deze metropool hier heel goed aan)

(Neon bij Shibuya)

(Shibuya 109, dameswarenhuis, voor een ieder die eeuwig twintig wil blijven)

(Hier een talentenshow bij  de ingang van Shibuya 109)

(Hier weer andere performers. muziek was genre J-pop)


(Shibuya , Center-gai, Leidseplein van Tokyo, winkels, restaurants, entertainment en neon)

(Terug naar mijn hotel, stond ik bij Shibuya in een rij om in het metrostation te komen, zo druk was het)

(Die groene ringlijn blijft toch onmisbaar, zeer hoge frequentie (om de vier minuten) en altijd druk)

No comments: