Thursday 2 November 2017

Japan 2017 - dag 2 - Kyoto

Kyoto, 2 november 2017

Hoogtepunten van de dag:

* bezoek aan Sanjusangendo Tempel
* ontmoeting met Kyoto scholieren
* op de foto met Geisha look-alikes
* bezoek aan Kiyomizu-dera
* Ryozen Kannon met grote Boeddhabeeld
* Kyoto Tower  op 100 meter hoogte
* bezoek aan Pontocho steeg

(De Kamo Rivier in Kyoto, deze splitst zeg maar het oude met het moderne gedeelte van Kyoto. Rivier bijna evenbreed als de Amstel)

(Met deze foto wil ik laten zien, dat sommige gedeelten van Kyoto me doen denken aan Paramaribo, verkeer rijdt links, elektriciteitsbedradingen bovenin)

(Deze foto zou ook in Paramaribo genomen kunnen worden)

(Wanneer je dorst hebt en drinken nodig hebt, kom je bijna altijd een Vending Machine tegen)

(Ik was hoopvol over de groene thee, maar zo wat smaakt dat bitter zeg)


(Sanjusangendo tempel met 1000 Boeddhabeelden binnen, helaas mocht ik geen foto's maken)

(Dit is een gewoonte in Japan, schoenen uit voordat je een tempel of schrijn bezoekt)


(Deze scholieren van Kyoto wouden me interviewen (drie vragen), daarna een foto met ze gemaakt)

(Deze kleine subtempels vind je legio in Kyoto)

(In veel winkels kan je kimono's huren of kopen, hier eentje huren voor 3000 Yen is EUR 40 per dag)

(Kyoto is de plek waar Japanners en toeristen, bij sightseeing zich verkleden in traditionele Japanse kleding, om vervolgens een fotoshoot te doen bij de vele tempels, zie ook deze twee dames in kimono)

(deze koppel zijn verkleed voor het Kyoto-moment)

(Kyomizu-dera tempel in Kyoto, was druk !!!!!)

(een subtempel bij Kyomizu-dera in de typische oud-Japanse bouwstijl)

(Sannenzaka en Ninenzaka in stadsdeel Higashiyama, zeer leuke intieme straatjes met vele souvenirswinkels en traditionele gerechtenrestaurants)


(Deze mevrouw kwam ik tegen, ze is een toerist uit Taiwan op vakantie in Kyoto)

(En haar vriendin ook uit Taiwan, wel goed dat ze beiden vloeiend Japans konden praten)

( Ryozen Kannon met grote Boeddhabeeld in Zuid Higashiyama , Kyoto)

(Bij elk tempel kom je een waterfontein tegen)

(Deze Japanse vrouw sprak zeer vloeiend Engels, ze had in AustraliĆ«, Engels gestudeerd, de manier waarop ze sprak dacht ik dat ze uit Amerika kwam, maar ze is gebroen en getogen Tokyose) 

(deze mevrouw kwam uit Hong Kong, het leuke was , ik kwam haar tegen bij twee verschillende tempels)

(Weer enkele Kyoto Scholieren die mij interviewden, echt top !!!)

(Helaas mocht ik geen foto's maken van de heiligheden, maar dit is een kamer in Shoren-In, een schrijn)

(Shirakawaippon brug in Higashiyama, Kyoto)


(In de avond, Kyoto Tower bezocht , vanaf 100 meter heb je een mooie panorama over Kyoto)

(Kyoto is best groot, twee keer Amsterdam qua inwoners)


(Daimaru -in Shijo Dori , een warenhuis in de stijl van Bijenkorf, met exclusieve labels, het leuke is dat mijn hotel precies aan de overkant zit)


(Pontocho -steeg , een wirwar van restaurants in een zeer gezellige setting, gebied komt pas tot leven in de avond na 18:00 uur)

(100 yen shops in Kyoto, hier vind je cheap items, welke je ook bij Wibra, Zeeman, Big Bazaar en Lidl kan vinden, 100 yen komt overeen met 0.80 eurocent)

No comments: