Wednesday 15 November 2017

Japan 2017 - dag 15 - Tokyo

Tokyo, 15 november 2017

Hoogtepunten van de dag:

* Wandeling door Ebisu
* De wijk Daikanyama
* Parasitological Museum
* Tokyo Tower
* Roppongi Hills
* Omoide Yokocho in Shinjuku
* Kabuchiko, rosse buurt in Shinjuku

(Vandaag een hele rustige loop door de stad, Wat mij opvalt is dat bijna elke station in Tokyo een winkelcentrum heeft, hier ben ik in Ebisu)

(Ik heb de wijk Daikanyama bezocht, een rustige, dure "enclave" tussen het drukke Tokyo)

(Hier krijg je toch een soort Beverly Hills gevoel, dure winkels in vrijstaande panden)

(Daikanyama heeft het, je voelt echt dat het een aparte wijk. Wel jammer dat de wijk maar een paar stratenblokken bestrijkt)

( Ik liep langs en de meneer van Volkswagen was heel vriendelijk, mij te vertellen dat dit een nieuw model is van het merk) 

(De Volkswagen Arteon is in oktober gepresenteerd en is dus een splinternieuwe auto)

(Op deze foto de "Meguro Gawa", in de lente geven deze bomen, prachtige kersenbloesems)

(Langs de zijkant veel boetiekjes en kleine restaurants. Ik heb begrepen dat het leven pas in de namiddag hier tot leven komt. Ik was er te vroeg, maar ik vind Daikanyama echt leuk)

(Een restaurant gaf deze display, ik dacht dit gaat me niet lukken)

(Lobster Noodles voor de liefhebbers)

(Terug in Ebisu, een metrohalte van Daikanyama vandaan, zie je de stedelijkheid, de metro, hoge gebouwen en de bedrijvigheid, het leeft hier)

(Zes vending machines naast mekaar!!!!!!  In een zijstraat in Ebisu)

(Ebisu ligt langs de groene Yamanote-lijn (ringlijn), ideaal om een hotel hier te boeken)

(Dezelfde " Meguro-Gawa"rivier , maar nu in de wijk Meguro)

(In Meguro heb ik het "Parasitological Museum" bezocht)

(Ik vond het wel interessant om parasieten te zien, achteraf ging ik over mijn nek. In het museum wordt duidelijk gemaakt hoe wormen en parasieten zich als gast in lichaam kunnen nestelen.)

(Dit was het engste: een 40 jarige Japanner had rauwe vis gegeten en toen begon deze parasiet tot 8 meter te groeien  in zijn lichaam)

 
(Na mijn bezoek aan het museum, doorgegaan naar Tokyo Tower. Onderweg en overal in de stad, merk je dat Tokyo naar de Oympische Spelen van 2020 toeleeft.)

(Van dichtbij is het moeilijk te geloven , dat Tokyo Tower hoger is als de Eifeltoren in Parijs)

(Vanwege een verbouwing op 250 meter, konden bezoekers enkel tot 150 meter.)

(Hier het gebouw Ark Hills in Roppongi)

(De dichtheid van Tokyo is echt heftig, vandaar dus 9 miljoen inwoners in de stad)

(Rainbow Bridge naar Odaiba)

(Tokyo Tower was, ondanks dat we niet naar 250 meter konden, toch een belevenis. Het is een relatief  oud complex van de jaren 50 van de vorige eeuw, maar heeft de stad een niet te missen landmark gegeven)

(Onderweg lopend naar Roppongi, Tokyo Tower verlicht)


(Roppongi is populair, heeft een bruisend nachtleven en de meeste expats uit Amerika en Europese landen zitten hier. Alsmede veel ambassades, waaronder van Nederland)

(Dit gebouw is Roppongi Hills, is het hoogste gebouw in de omgeving en is een stad op zich. Art gallery, Winkels, Hotel, Metro, Uitzichtpunt en Kantoren)

(Ook Roppongi maakt zich op voor de kerst)

(In het gebouw op naar de 52e verdieping)

(Hier heb je echt de mooiste overzicht over de stad, nog mooier als Tokyo Skytree. Dit komt doordat Roppongi Hills dichter in de stad zit en de highlights zijn goed te zien, hier Tokyo Tower)

(Op deze foto de NTT Docomo Yoyogi Building (met paarse dak) en daarachter de torens van Shinjuku)

(Drukke weg rechts leidt naar Shibuya)

(Ik heb echt veel foto's gemaakt, ik hou van viewpoints)
 
(Rainbow Bridge en links reuzenrad op Odaiba)

(Terug naar Shinjuku, met de Hibiya en Yamanote lijn, ik vind het toch gaaf, dat de Yamanote een korte interval hanteert. Om de drie a vier minuten komt er een metrotrein. Dat moet wel, want deze trein is razend druk en populair)


(In Shinjuku, de Omoide Yokocho doorgelopen)

(Omoide Yokocho is een zeer populaire stratenblok, met kleinschalige restaurantjes , naast mekaar)

(Gewoon leuk om mee te maken, ook al ga je daar niet eten)

(Barstoel-restaurants in Omoide Yokocho)

(Daarna doorgelopen naar Kabuchiko, de rosse buurt van Tokyo, ook in Shinjuku)

(Hier vind je Hostess barretjes)

(Met veel neon en medewerkers, die je proberen naar binnen te lokken)

(Voor de vrouwen zijn er ook gezelschapsheren te vinden)


No comments: