Saturday 4 November 2017

Japan 2017 - dag 4 - Kyoto en Nara


Nara, 4 november 2017

Hoogtepunten van de dag :

* Bezoek aan stadje Nara (Oost-Osaka)
* Kofuku-Ji terrein 
* Food-festival in hartje Nara
* Herten voeren 
* Toda-Ji tempel 
* Kasuga Taisha schrijn
* Isuien Garden- botanische tuin
*Shinyakushi -Ji tempel 

(Vandaag Nara-dag, ik had deze dag al voor mijn reis naar Japan gepland. Ik moest en zou deze stad bezoeken. Nara was voordat Kyoto en Tokyo hoofdsteden werden, de hoofdstad van Japan)


(Hier een mooi monument bij aankomst in Nara. Jammer dat ik de Japanse tekens niet kan lezen, dus ik begreep opzet niet, Google kon me niet helpen. Maar wel een eye-catcher)

(Hier sta ik bij Sarusawa Pond in hartje Nara, mooie kleine meer en startpunt van Nara-Trip)

(Dit is de Kofuku- ji Five Storied Pagoda uit de 7e Eeuw)

("Tokondo" boeddhistische tempel (links) en de "Five-story Pagoda" bij Kofuku-ji in Nara)

(Nan'endo tempel bij Kofuku-ji)

(Als ouders hun kind verliezen, komen ze bij deze Boeddhabeeld bidden en wikkelen ze de stenen in rood)

(Deze vrijwilliger had mij spontaan geholpen, goed gesprek gehad, ook over Suriname en alles wat maar met Shinto, Boeddhisme, Kyoto en Nara te maken had)

(Dit zijn Herten-Crackers , zo heette ze echt, cookies voor Herten, kostte me 150 Yen)

(+/- 1300 Herten lopen vrij rond in Nara, hier een waarschuwing dat Herten toch echt dieren zijn. De Hert wordt beschouwd als heilig dier, daarom krijgen ze alle speelruimte)

(Tot mijn aangename verrassing was er in Nara ook een Food-Festival aan de gang)

(En het was druk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)


(Met muziekale optredens)

(Verschillende displays met exotische eten)

(Vis (Sakana in het Japans), ik snap het niet, ik eet geen vis, ik hou er niet van. Hier eet bijna iedereen het en ze leven ook langer)

(Mediterraanse keuken was goed vertegenwoordigd, o.a. Italiaanse pasta en Spaanse paella gezien)

(nog meer voedsel-creaties)


(Botanische tuin- Isuien Garden, echt prachtig, totdat ik door een zeer grote bij werd achtervolgt en mensen me aankeken van wat er met me gebeurde)

(Isuien Garden, vanuit een Tatami-kamer met Shoji deuren)

(een van de heilige herten)

(Dit is een topper in Nara,  Toda ji-tempel, echt prachtig)

(voor elke toerist die 500 Yen betaalt, wordt de beheerder echt uberrijk, het was er echt druk!!!!)

(Ik was blij dat ik wel foto's kon maken binnenin Toda-Ji tempel)

(Het blijft spannend al die herten, die tussen de auto's op straat lopen en soms mensen plagen of duwen)

(uitzicht vanuit een van de vele tempels over het Toda-ji -Terrein in Nara)

(Hier een Gallery met Japanse kunst)

( Blijft mooi, al die tatami kamers, schoenen uiteraard uit)

( Echt leuk al de Japanse vrouwen in kimono's)

(Het is een prachtige ervaring om de herten te voeren met deer-crackers)

(En ze komen allemaal op je af, prachtig !!!)

(mooi bijgehouden heuvel in Nara)

(Deze hert is wat groter en met zijn horens erbij, pas je wel op voordat je hem zou voeden)

(Hier een andere toplocatie , Kasuga-Taisha - schrijn)

(In een kamer, kon je zien, wat de verlichting teweeg kan brengen)

(Japanse vlaggen in Kasuga-Taisha)


(Shinyakushi-ji Tempel met prachtige beelden van strijders uit de oude Japanse tijd)


(Boeddhabeeld in Shinyakushi-ji tempel, Nara)

No comments: