Sunday 12 October 2008

Hong Kong dag 12

(afgebeeld een personage uit de Kantonese Opera)

Zaterdag 11 oktober 2008,

Vandaag is mijn vader jarig. Gefeliciteerd Romeo bij deze.

Ik heb een topvakantie, omdat niet elke dag hetzelfde is. Om 06:00 uur opgestaan, want ik wou de vlagheisceremonie om 08:00 uur niet missen. De politie of leger heisen de Chinese en Hongkongse vlag op een zeer enge strakke manier. Dit gebeurt met oog voor precisie elke dag om acht uur 's morgens. Toch leuk om mee te maken.

Hierna met de Starferry naar Tsim Sha Tshui (TST) gegaan. In Chungking Mansion kan je daar internetten voor HKG 12.00( EUR1.20) per uur. Chungking Mansion is een multicultirele gebouw vol met Indiers en Afrikanen. Het geeft je wel een creepy gevoel, omdat alles daar cheap eruit ziet.

Verder heb ik in TST een voetreflexmassage laten doen. Was echt lekker zou het wel elke dag willen doen. De vrouw die mij hielp, Hellen, was supergoed (drie kwartier voor HKG 100.00).

Na mijn bezoek aan TST naar Sha Tin geweest voor een inleiding in Kantonese Opera (Heritage Museum). We waren met zijn zessen (allen Europeanen). Onze gids, Milky, ja zo heette ze was heel goed. We kregen nog een zeer indrukwekkende opera-voorstelling van 20 minuten voorgeschoteld. Aan het eind liep Milky nog met mij mee naar het station. Onder een goed gesprek liep ze nog even mee naar de tempel van 10.000 boedha's in Sha Tin. Milky was echt cool !! Helaas moest ze weer verder.

De tempel was zeer, zeer, zeer prachtig. Vol met ruim 10.000 goudkleurige boedhabeeldjes. Het begon al donker te worden om 18:00 uur toen ik Sha Tin verliet. Oh ja.. Sha Tin heeft als voorstadje van Hong Kong nog meer te bieden. Namelijk een zeer grote winkelcentrum, Snoopy World voor de kinderen en een Ikea (toch leuk om deze Zweed te zien).

In de avond heb ik nog TST verder verkend. Ladies Market voor de tweede keer deze vakantie bezocht. Nathan Road (de Fifth Avenue van Hong Kong), Uitgaansspots bekeken. Minden Row (trendy tentjes), Knutsford Terrace (gezellige restaurants). Elke zijstraat was tjokvol mensen en vol met leuke neon. Ik hou wel van die Chinese neonletters.

Aan het eind nog bij Pizza Hut gegeten. In Hong Kong ziet deze keten er toch wel sjiek uit. Geen idee dat het een fastfood-pizzatent is, maar meer een familietent.

Groeten Givani

No comments: