Tuesday 14 October 2008

Hong Kong dag 14

(afgebeeld Ocean Park in Hong Kong)

Maandag 13 oktober 2008,

Vandaag was mijn laatste volle vrije dag, die ik zelf kon inplannen. Morgenvroeg dinsdag verlaat ik Hong Kong. Op het programma stond vandaag een bezoek aan Central Plaza Tower (een van de hoogste gebouwen van de stad). In Central Plaza Tower hebben ze een skydek op de 46e verdieping. Het gebouw heeft zelf 76 etages. Vanaf de 46e verdieping had je een echt een wonderbaarlijke uitzicht over Hong Kong. Het leek wel Sim City. Natuurlijk heb ik veel foto's gemaakt.

Van mijn Hong Kong uitzichten heb ik een top 5 samengesteld.

1. Hopewell Center: 62e verdieping (draaiende restaurant)
2. IFC - building: 55e verdieping
3. Central Plaza Tower: 46e verdieping
4. Victoria peak : berg met uitzicht over de stad
5. Bank of China: 43e verdieping



Waarom Victoria Peak op de 4e plaats. Wel, omdat het uitzicht eenzijdig is. Hopewell Center was het beste van het beste. Je zit in een sjieke restaurant dat een cirkel maakt om de stad. IFC was ook te gek. Bank of China was teleurstellend. Je kon daar maar een kleine gedeelte zien, omdat andere gebouwen in de weg stonden. Na Central Plaza Tower ging ik naar een pretpark, genaamd Ocean Park.

Ik moest een keuze maken tussen Ocean Park en Disneyland. Disneyland is voor de kleine kiddies en Ocean Park echt voor iedereen. Het park was een kruising tussen Artis, de kermis, Walibi en dolfinarium Harderwijk. Ze hadden ook een kabelbaan, welke minder spectaculair was dan Ngong Ping 360 van gisteren. Ik had niet alles in het park bezocht, maar toch veel meegemaakt.

- zeehonden, zeeleeuwen gezien
- dolfijnenshow
- kabelbaan
- reuzenrad Ferris Wheel
- aquarium met haaien en roggen
- jellyfish aquarium
- flamingopark
- pandabeer habitat


En voor de rest op mijn dooie gemak genoten van het uitzicht vanaf Ocean Park op ondermeer het dorpstadje Aberdeen.

Na Ocean Park meteen naar de stad voor de laatste deals, want dit was mijn laatste dag dat ik de markt kon bezoeken. Ik was op zoek naar een Chinese Opera-pop. Die had ik ook gevonden, een prachtige vrouwelijke personage van 30 centimeter met blauwe gewaad.

Na de markt meteen een laatste massage laten doen in Tsim Sha Tsui. Ik kwam natuurlijk voor Hellen. Zij is echt een goede masseuse. Ik liet mijn schouders doen en meteen een voetreflexbehandeling. We hadden een zeer leuk gesprek. Ze had me een paar Kantonese zinnen en woorden geleerd tijdens het masseren.

Na een uurtje vertoeven in het salon meteen naar mijn hotel gegaan, om mijn koffer en handtas in te pakken. Daar heb ik zeker drie uurtjes over gedaan, om overgewicht te voorkomen.


Groeten Givani

No comments: