Sunday 5 October 2008

Hong Kong dag 6

(afgebeeld Ladies Markt in Mong Kok)

Zondag 5 oktober 2008,

Vandaag vet uitgeslapen, moest ook wel na dat spetterende feest van gisteren op de 28 etage. Was eigenlijk niet de bedoeling om uit te slapen. Hierdoor had ik mijn trimloopje niet kunnen doen en heb ik Discovery Bay market moeten skippen. Dus dat was pech, maar had een leuker alternatief De Ladies Market in Mong Kok.

Wat ik dus wel gedaan heb:
Mong Kok bezocht, Sunday Fillipino fiesta, Kung Fu demonstratie en The Prince Building.


Mong Kok


Mong Kok is echt een China Town , je voelt de echte sfeer. Het is hier perfect burgerlijk. Albert Cuyp-stijl met goedkope eettentjes. Veel markten. Ik heb de volgende markten daar bezocht: Flowermarkt, Goldfish Markt en The Ladies markt. Dat laatste is niet alleen een markt met spullen voor dames, maar ook voor de heren.

Sunday Fillipino Fiesta.

Alle Indonesische en Fillipijnse werksters zijn vrij op zondag en maken van deze dag gebruik om elkaar op te zoeken in de stad. Ik ging een klein winkelcentrum in in de stad. Had ik niet moeten te doen. Het leek wel of ik de enige jongen was temidden van duizenden, ik meen het echt, Fillipijnse meisjes. Ik had er verkracht kunnen worden, hahaha.

En daar zag ik Flores, een Fillipijnse meid, die er wel strak uitzag in haar strakke outfit. Ze heeft me geholpen aan een internationale telefoonkaart. Het is niks geworden, maar ik zag haar wel zitten.

Ik had vandaag een Kung Fu demonstratie in Kowloon bijgewoond, jammer dat ik problemen had met mijn videocamera. Dus heb ik de "Drakendans" gemist. Toen ik het juiste knopje van mijn camera vond, kon ik nog wel de Kung fu-ers opnemen. JAMMER, misschien kom ik volgende week zondag terug.

The Prince Building bij metrostation Admiralty is de creme de la creme qua uitgave-mogelijkheden (lees doekoe). Echt de bekendste dure merken onder een kap. Ik zou me niet verbazen als je Jackie Chan hier zijn boodschappen ziet doen. PC Hoofstraat in A'dam verbleekt bij dit winkelcentrum. Dunhill, Chanel, Bulgary, Versace en Van Cleef noem maar op.

Het laatste wat ik wil is een voedselvergifteging oplopen, dus drink de volgende vier drankjes: Evian water, Orange Juice, Coca Cola (citron) en Gatorade. Evian, omdat ik dat merk ken en niet die andere alternatieven waar ik echt van moet twijfelen of er echt water inzit. Gatorade is een goede alternatief.


Groeten vanuit Hong Kong Don Givani

No comments: