Thursday 9 October 2008

Hong Kong dag 10

(afgebeeld Repulse Bay op zuidelijke deel Hong Kong-eiland)

Donderdag 9 oktober 2008,

Ik waande me vandaag in Griekenland of toch Spanje. Net zoals op Lantau-eiland een paar dagen geleden een Emotione Mediterranee. Ik bezocht drie dorpstadjes op Hong Kong eiland. Achtereenvolgens Aberdeen, Stanley en Repulse Bay

Het leukste was dat ik in Stanley een leuke Creoolse meisje tegenkwam uit Amerika. Ze was daar met haar vriendin. We hadden het erover dat je niet zoveel donkere mensen ziet in Hong Kong. Dus was wel leuk om even met haar te chit chatten. Michelle kwam uit Connecticut. Alzo, het was wel fun.

* Aberdeen - Dit was mijn eerste stop, ik had vandaag wel uitgeslapen en kwam pas in de namiddag daar aan. Ik wist dat ik tijd tekort zou hebben voor Repulse Bay. Aberdeen, zo genoemd omdat de Britten vonden dat toen ze vroeger aan wal kwamen met hun schepen dat het landschap leek op Aberdeen in Schotland. Aberdeen word tegenwoordig gedomineerd door woontorens. Vroeger woonden de mensen op bootjes in de haven. Daar zie je nu helemaal niets van terug. Sinds de jaren zestig is het goed gegaan met de economie en daardoor zijn de mensen ingetrokken in de woontorens. Het blijft wel een visserstadje. Het leukste vond ik dat ik met Sampan-bootje een kleine excursie heb gedaan en hierbij de drijvende eetrestaurants heb gezien.

* Stanley - Hier kwam ik dus Michelle tegen uit Amerika. Stanley is een prachtige dorp, geen hoogbouw, maar heel gezellig. Stanley heeft twee gezichten. Een mooie baai met uitzicht op de Zuidchinese zee en een klein strandje waar je lekker kan uitrusten. Het zag er erg Zuideuropees uit. Stanley heeft ook een kleine markt en een Tin Hau tempel.

* Repulse Bay - Helaas kwam ik hier laat aan, omstreeks 18:00uur. Het begon al donker te worden. Dus het strand was alweer leeg. Nog even langs de boulevard gelopen. Repulse Bay is beduidend groter dan Stanley, wel met hoge torens. Dus een beetje mondain, sjieker volk. Het viel me op dat als je de bus pakt, je binnen 18 minuten weer in de stad bent in Hong Kong.

In mijn hotel nog een geprek gehad met een vrouw uit Guatemala, ze studeerde in Zuid Korea en was hier voor vijf dagen.

Het leukste vandaag was het vakantiegevoel dat je echt krijgt door de aanblik van alle stranden, palmbomen, bergen, zon en zee. het blijkt dat er nog veel meer stranden zijn in de Hong Kong Area.

Groeten Givani

No comments: