Monday 27 October 2008

Reminisce - Old School R&B feest - 25 oktober 2008



Na mijn Hong Kong vakantie pak ik de draad nu weer op. Elke week plaats ik op maandag of dinsdag een "Geniet van je Leven" artikel. Tips voor Carpe Diem, deze week bespreek ik het feest Reminisce van afgelopen zaterdag.


Zaterdag 25 oktober 2008,


Tsja, je hebt feesten in alle soorten. Reminisce is toch een hele speciale.

Het was zaterdag de dag dat de klok een uurtje terugging. De ideale dag om uit te gaan.

Dus opgetogen naar Reminisce, samen met Nancy, Sandra en Joey. Dit aparte feest vind plaats op de bekende partyboot "De Ocean Diva" en vaart echt gedurende het feest. Reminisce brengt je terug naar de R&B scene van de jaren 90. Ik ben zelf een begin dertiger en alle liedjes die ze draaiden kon ik zeker plaatsen. Denk maar aan de bekende songs van Jodeci, Salt 'N Pepa, Heavy D. , R. Kelly, Boys II Men, etc.....

Het is een reunie party voor de Amsterdamse R&B crowd van vroeger.

Je komt er mensen tegen die je niet wilt zien, met wie je vroeger niet goed kon opschieten. Maar ook gasten met wie je op hyves of in real life nog zeker een keer wilt nachatten.

Doordat bij de ingang een strenge deurcontrole is, iedereen moet I.D. tonen, weet je gewoon dat het publiek wat ouder is. Allemaal vanaf 25 jaar en ouder en dat is leuk. Geen gillende kleine meisjes, maar mooi geklede sophisticated ladies die weten dat ze met respect worden behandeld door de volwassenen mannen aldaar.

Heel doordacht vond ik het gebruik van videowalls. Op diverse plaatsen op het schip werden MTV videoclips getoond van vroeger. Heel aangenaam, vooral als je even wilt rusten langs de dansvloer. Je wordt dan visueel getrakteerd op een "Blast from the Past".

En passant kwam ik mijn neefje Darryl nog tegen. Hij werkte achter de bar. Altijd verrassend om een familielid te zien.


de pluspunten:


* DJ , kent alle oldschool songs, goede playlist

* ruime toiletmogelijkheid, althans bij de heren WC

* twee zalen , kleine zaal met Moderne R&B en Reggaeton en de hoofdzaal met Old School R&B

* gebruik van videowalls met R&B en Popclips van jaren 90

* mogelijkheid Surinaamse broodjes te kopen, verzorgd door Tjin's catering

* Je zit op een varende boot, leuke ervaring

* het publiek, geen wannabe stoerheid, maar volwassen sophisticated


de minpunten:


Eigenlijk geen , behalve dat je lang moest wachten voordat je je jas kon inleveren, maar tijdens het wachten kon je genieten van het muziek (zelfs lichtjes dansen met je jas in je hand, dus in de sfeer komen).

Oh ja, de steile trappen (break je neck), maar het is een boot dus kon je de steile stalen trappen wel verwachten.

Jammer dat de organisatie deze keer niet de terugdraaiende klok in de gaten hield, waarop het leek dat om 4:30u wintertijd het feest al aan het aflopen was. De boot was waarschijnlijk gehuurd voor een bepaald aantal uren.

Speelt Carpe Diem een rol? Ja.. zeker weten, moet erbij zeggen om niet te vaak te gaan deze party, anders wordt het te normaal , tenzij je echt elke keer uit je dak gaat en dit echt jouw ding is. Persoonlijk geniet ik er intens van, als ik dit feest 2 of 3 keer per jaar echt lekker meemaak.


De volgende Reminisce zal zijn op zaterdag 27 december 2008, een afterkerst.

Groeten Givani

No comments: