Saturday 4 October 2008

Hong Kong dag 4

(afgebeeld Starferry, veerboot tussen Hong Kong en Kowloon)

Vrijdag 3 Oktober 2008,

Er werd vandaag een weeralarm afgegeven. Typhoonalarm 1. Ik heb er niet echt iets van gemerkt. Het was de hele dag motregen met mist, maar voor de rest aangenaam heet. Het is hier elke dag korte broeken weer. Chinese vrouwen dragen strakke kleding (Nancy, weet wat ik bedoel), je word er spontaan vrolijk van.

Ik was vandaag voornamelijk in Kowloon , dat is de overzijde van Hong Kong eiland.

De hoogtepunten van vandaag:

*Nathan Road - The Golden Mile, the Neon Mile, veel neon langs de straten. Gehaaide Indiers die je komen verleiden om produkten bij hen te kopen. Een tourist-trap. Ik negeerde ze continu.

*Kowloon Moskee - Niet zo mooi als Jamia Moskee, maar wel belangrijkste voor de moslims in Hong Kong. Echt een multiculti. Ik zag ook Afrikanen naar binnengaan.

*ChungKing Mansion - Een fameuze hostel in Kowloon. Een multicultirele plaats. Hier kom je wel veel donkere mensen tegen. Indiers en Afrikanen overheersen dit doolhof van winkels, markten en hostels. Gelukkig had ik hier geen kamer geboekt. Het ziet er echt FREAKY uit.

* Space Museum - Heel interessant. Ik ben ook een Science-fiction fanaat. Er was een voorstelling. Nou ik was zo moe dat ik in dat half uurtje in slaap ben gevallen in het theater.

* Kowloon Walled City - emotioneel gebeurtenis. Dit was een pure cultuurbezoek. Het lag ver in Kowloon, met de metro. Hong Kong was vroeger van Engeland. Echter Engeland had geen grip op de activiteiten van de Triades (Chinese maffia) in Kowloon Walled City. KWCity bestaat nu niet meer. Het is afgebroken en is nu een prachtige park. Alleen nog kleine restjes herinneren nog aan de slechte woonomstandigheden van de Chinezen die daar verbleven. Tot 1990 liepen er nog opiumverslaafden rond. Nu dus niet meer. Dit bezoek was emotioneel, omdat je bij elke stap moest nadenken, wat voor ellende daar allemaal gebeurde. En nog het feit dat ik samen met een verdwaalde Londenaar en een paar Chinezen alleen in het park samen waren. Het was best eng met te weinig mensen.

* Starferry - een veerboot tussen Kowloon en Hong Kong eiland. 2.20 HKD (HongKongDollar)per rit. Dat is niks 2.20 HKD = EUR 0.22. Je ziet alle gebouwen van Hong Kong vanaf het water heel mooi.

* Symphony of Lights - Om 20:00 uur was er een lichtshow aan het waterfront bij Kowloon. Ik vond het zeer aardig. Alle hoge gebouwen van de stad spelen met neonlicht op muziek dat langs de kade werd gespeeld. Een Must See. Alleen jammer dat sommige gebouwen minder licht gaven.

* Lok Fu - Wow, ik was hier echt een bezienswaardigheid, zeker hebben ze nog nooit een getinte man gezien, maar de mensen zijn aardig. Een man kwam vragen of ik van de politie was, haha.. Ze hebben hier een grote winkelcentrum.

* Wan Chai - Ik was in de nacht van vrijdag op zaterdag uit geweest. Niet zo laat gemaakt. Ik was in een tent waar Filipijnen bekende rockliedjes gingen coveren. Was wel leuk, maar ik hou toch meer van R&B. De dames hier waren gezellig, misschien dat ik hier nog een keer terugkom.


Groeten Givani

No comments: