Saturday 4 October 2008

Hong Kong dag 5

(afgebeeld hoogbouw buitenwijk Tsuen Kwan O)

Zaterdag 4 oktober 2008,

Ken je dat gevoel, dat je iets gaat doen wat ECHT leuk is.
Ik was vandaag in de avond uitgeweest in Lan Kwai Fong.

Er was een R&B tent welke zich bevond op de 28e etage. Ja je hoort het goed de 28e verdieping. En het was TRANGA. Echt gewoon goede Hiphop waarop gedanst kon worden.
Ben uit mijn dak gegaan. Het uitzicht was onbetaalbaar. Het leek wel Manhattan in de nacht. Het was echt een trendy tent.

Komt er opeens een getinte Amerikaan naar me toe: " I know you not from here, you got to show them, the moves". Deze kerel uit New York, genaamd Jordan was helemaal in zijn sas. Trakteerde continu gasten op drankjes. Flirte continu met de ladies aldaar. Hij was de echte party-man. "So you are a black guy from Holland with an Italian name", " You got to tell the Chinese your name, use your name" en zo ging het maar door.


Overdag ging ik de stad uit. Al die miljoenen inwoners gaan in het weekend naar de stad. Dus deed ik het omgekeerde. Ik ging naar de buitenwijken, om er toch een architectuurvakantie van te maken. Ik heb de hoge woontorens van de wijken Tai Koo, Tsuen Kwan O en Diamond Hill gefotografeerd.

Verder heb ik een winkelcentrum bezocht in Tsing Yi. Wow, wat een winkelcentrum is dat. Ga toch weg met die Amsterdamse Poort. Dit is da shit. Maritime Square. Zo heette het gedrocht. Ik had daar bij Pizza Hut gegeten. Het leek wel een vijfsterren restaurant. Medewerkers liepen met een oorcommunicatie systeem. Er was een wachtlijst om te mogen eten daar. Terwijl je wacht op je bestelling, krijg je gratis water. Ik had Lasagne en een Mango Smoothie genomen.

Wat me in Hong Kong opvalt is dat er op veel reclameborden, gewoon Westerse modellen gebruikt worden. Oosterse modellen zijn in de minderheid, vind ik wel jammer.

Vandaag werd ik in winkels geholpen door meisjes met fabuleuze namen als: Magiq en Windy (is dat normaal).

Wat me verder opvalt dat Hong Kong niet anders is als andere wereldsteden als Parijs, London of New York. Alles draait om geld. Ze rijden hier veel in Westers status Auto's. Ferrari, Porsche, BMW en vooral Mercedes Benz.


Groeten Givani

No comments: