Thursday 13 January 2011

Suriname dag 10

(de jaguar, koning van het Surinaamse regenwoud)


Paramaribo 13 januari 2011,



Wat een dag !!! Mijn dag werd maar door één ding beheerst. Ik was mijn mobiel kwijt geraakt !!!

Natuurlijk begint mijn moeder van : “je hebt een verkeerde tas zonder zijvakken, je loopt met een verstrooide kop rond, etc... “ Het is geen pretje, maar ik was stoicijns. Shit happens !!!

Achteraf na enkele uren belde mijn zus me op mijn reserve-mobiel dat de taxichauffeur hem had gevonden. Hij bracht hem ook nog naar mij in de stad, tuurlijk gaf ik hem een mazzel.


Mijn mobiel bleek uit mijn broekzak te zijn weggegleden en een van zijn klanten vond dus mijn oude Sony Ericcson aan de zijkant van de stoel. Echt ongelovelijk !! Eind goed , al goed !!!!

Vandaag heb ik de Paramaribo Zoo bezocht. Klein, maar fijn. Deze dierentuin is net zo groot als het Sarphatipark (A'dam). Entree 5 SRD ( EUR 1,25). Het was rustig. Ik telde in mijn aanwezigheid nog 15 andere bezoekers. Zaterdag is een topdag qua drukte werd mij verteld.


Deze Zoo is sterk geprofileerd aan het Amazone-gebied. Leerrijke opzet voor de schoolkinderen. Pronkstukken waren de Bengaalse tijger, de jaguar (koning van het Surinaamse regenwoud), de slangen, de apen en de vele exotisch gekleurde vogels. Na 1,5 uur lopen ben je klaar, tenzij je een bioloog bent en alles wil bestuderen.


Ik wou later nog zwemmen in hotel Krasnapolsky in de stad, maar het bleek voor niet gasten onmogelijk. Alleen op zaterdag of zondag tegen 65 SRD ( 15 EUR)!!! Hahaha dream on ... mij niet gezien !!!!

In de avond uitgeweest naar Havana Lounge. Samen met Rachelle en Rocky. Het was tranga en erg gezellig, steekwoorden:


* Veel Nederlandse Stagiaires
* Erg veel Surneds
* Mooi uitzicht vanuit balkon op de 50 meter hoge WijdenbosBrug
* goede mix muziek: salsa, dancehall, hiphop, R&B, Reggeaton, House, Bigie Poku
* Gratis entree, echt ongelovelijk, gratis entree !!!!!!!!!!!!!!!
* Erg druk (600 gasten)
* Dress to Impress
* Drank zeer goedkoop, als je vergelijk met in Holland uitgaan (Redbul 10 SRD (EUR 2,50))


Kortom Tranga !!!!!!!


Groeten Gio

No comments: