Friday 14 January 2011

Suriname dag 11

(Gio in zwembad van hotel "ZIN")


Paramaribo 14 januari 2011,


Na het uitgaan van gisteren, vandaag zeer vroeg op. Mijn moeder had een vroege afspraak met de pater. Ze zouden haar nieuwe huis vandaag (vrijdag) inwijden met wijwater en gebeden.


Het huis nog een laatste keer opgeruimd. De gebeddienst van de vrouwelijke voorganger was kort en krachtig. We waren met zijn vieren (Somaira, Steven, mijn moeder en ik). Alles werd besprenkeld (de kamervertrekken inclusief wijzelf).


Na dit gebeuren ben ik nog gaan zwemmen in hotel "Zin" in de wijk Combé, tegenover de Nederlandse ambassade. Voor 15 SRD (3,50 EUR) mocht ik een duikje nemen. Was eerlijk gezegd wel minder goed onderhouden als het zwembad van hotel "Martinus". Maar dat kon de pret niet drukken. Er waren heelveel Nederlandse stagiares hier te vinden. Leek wel een meetingpoint voor hun.


Verder was ik vandaag nog in Hermitage Mall. Na een wereldreis met buslijn 1, duurde echt lang ! Hermitage Mall is echt een prachtige, maar dan ook echt een heel mooie exotisch ingerichte winkelcentrum. Mocht je ooit naar Paramaribo bezoeken, dan is dit een Must-Do!!!


Ze is twee keer zoveel mooier, overzichterlijker en aangenaam drukker dan de Maretraite Mall (de andere grote winkelcentrum aan de andere kant van de stad). Een taxichauffeur zei tegen mij dat Hermitage Mall populair is omdat ze echt de volkswijken en luxere wijken connect (Flora en Uitvlugt) op korte afstand.


Thuis teruggekomen had mij moeder een klein etentje voor de familie georganiseerd. Om de inzegening van het huis te vieren. Ik was zo moe, ben twee uurtjes gaan slapen, om lekker fris weer uit te gaan.


Ik ging samen met Rocky en Rachelle, again, naar club Touché. Nou dit was echt heel wat minder als Havana Lounge van gisteren. Nee dit was gewoon niet leuk !!! Wel een mooie club qua uiterlijk, maar er was totaal geen sfeer. De DJ vond ik echt niet goed: slechte overgangen, teveel house, teveel popmuziek.


Het publiek was golddigger-achtig. En teveel van die gesloten-mentaliteit mensen daar. En ook nog te weinig Creoolse volk, maar daarintegen wel veel mooie fotomodelachtige Javanen daar . Echt heel jammer dat ik daar was. Misschien probeer ik het volgende week weer daar, heel misschien.


Groeten Giovanni