Saturday 8 January 2011

Suriname dag 5

(bekendste gebouw HAKRIN BANK in de binnenstad)


Paramaribo 8 januari 2011,


Hoogtepunten van de dag:

* Shoppen in de stad;
Niet de juiste dag om te shoppen, het was stil. McDonald's geweest, zeer Amerikaanse setting en planning. Ketchup gratis, drank zelf tappen. Andere produkten als in Nederland, o.a. Chicken Strips en Angus Burger. McDonald's hier is gewoon een mix van KFC en Mac. Supergroot en een aparte dessertcounter. Verder viel me op dat sommige winkels in de stad zeer veel personeel hebben. Ik kocht bijvoorbeeld een schoen en werd door drie medewerkers geholpen aan de kassa. Een voor afrekenen, een voor het nieten van de bon en een voor het plaatsen van produkten in een tas. Hoeveel service wil je hebben, Hetzelfde was ook bij de McDonald's, veel mensen bij een counter (een bestelrij en een afhaalrij)


* Bezoek bij kennissen;
Met mijn moeder samen enkele familie en kennissen bezocht. De sfeer is very laidback. Iedereen heeft een veranda of erf. Het geeft een typische "sranan vibe" mee. Ik moet wel zeggen dat Suriname heel erg vroom is. Iedereen zit bij een kerk of is moslim of belijd hindoeisme. We passeerden een Jehova-Getuige kerk om 20:00 uur en het was er erg DRUK.


* Uitgaan in Starzz;
Dit was ZOOOOOOO leuk. Ik was samen met mijn neven Rocky en Guno. Eerst gingen we even kijken bij club Havana Lounge aan de Suriname Rivier. Maar wij hadden verkeerde kleren aan. Er was een Soulparty daar, wij zouden met onze kleren aan GhettoFabulous eruit zien. Dus besloten we naar "Starzz" te gaan. Daar was een DanceHall feest. Het wel erg rustig binnen, kon zeker drie keer drukker kunnen zijn. Desondanks was het gezellig!!! Komt ook dat er leuke sma's daar waren.


Ciao Givani

No comments: