Sunday 16 January 2011

Suriname dag 13

(Kathedraal Paramaribo aan Henck Arronstraat)


Paramaribo 16 januari 2011


Wat een rare dag gehad vandaag (zondag). Ik was zaterdagnacht uitgeweest (Zsa Zsa Zsu) en kwam 06:00 uur thuis. Maar ik had in de planning om naar de kerk te gaan op zondag, dus had ik maar 2 uurtjes geslapen.


De kerkdienst begon om 10:00 uur. Ik was in de gerestoreerde Kathedraal van Parmaribo. Ze ziet er echt grandioos mooi uit nu, ik meen het !!!


Ik was zo moe !!!!! De dienst duurde 1,5 uur en ik viel bijna in slaap. Er was ook een situatie dat iedereen ging bidden op de knieƫn, ik ook. Maar op een gegeven moment stond iedereen op, terwijl ik nog in knielpositie met mijn ogen dicht beetje aan het slapen was . Haha... de mensen die al stonden dachten zeker: "Wat is er met deze clown aan de hand" haha..


De kerkdienst was wel met volle power: hosti voor iedereen, kinderkoor, wierrook, gebeden en rondgang donatiemandje. Een paar die 12,5 jaar getrouwd was werd in het zonnetje gezet.


Na de kerkdienst terug naar huis gegaan met de buslijndienst "PG". Oom Eric Pocorni was op bezoek bij mijn moeder. Ik ging daarna de hele dag slapen, luimeren, spacen, dagdromen, mijmeren en weer van voren slapen, luimeren, etc.... Zeker 10 uur lang. Mijn hele dag werd zo een rustdag.


Om 12:00 uur middernacht toch weer met een "lekker fris gezicht" uitgeweest. We waren met zijn vijfen naar "Waterkant". "Waterkant" is spang en echt zooooo leuk !!!!!!! Rocky, Josef (taxichauffeur), Michelle, Pushpa en ik hadden een wereldtijd. Waterkant is zoveel leuker dan 't Vat. 'T Vat is voor de toeristen, maar Waterkant is voor de locals. Veel eethuisjes, terrasjes en Sranan muziek.


Wat wel minder is, zijn de zwervers en de muizen, maar niet echt super-irritant.


Wel grappig, een oudere Braziliaanse vrouw vond mij zo mooi. Ze kwam zeker vijf keer naar me toe: Corazon, handkusjes uitdelen,etc... Rocky nam een kiek op me...


Jammer dat Rocky morgen naar Nederland teruggaat. Samen met hem was de titel van de film: " We Own The Paramaribo Nights".


Ciao Givani

No comments: