Sunday 9 January 2011

Suriname dag 6

(Ron, Ronita, Gio en Monique, chillen BBQ in de wijk
Combé)


Paramaribo 9 januari 2010,


Vandaag (zondag) was het voor mij een echte rustdag. Echt niet zoveel gedaan, maar ook al doe je niks dan geniet je toch intens, want er is rust . Mijn moeder en zus voelden zich wat ziekjes. Het is heet en als je de dag daarvoor ook nog bent uitgeweest, wordt je vanzelf loom. Dit komt ook nog doordat je door de hitte sneller wakker wordt.


Vandaag had ik alleen een BBQ bij mijn oma in de wijk Combé. Het was echt genieten! Combé is aan de achterkant van Palmentuin. Het is een echte volkswijk met veel houten huisjes. De Nedelandse Consul is daar ook gevestigd.


We waren met zijn zevenen en de BBQ was zoals je kon verwachten relax. "Tak Tories", "Muziek luisteren" en "Fatu's breken". We hadden ook nog een schutting op het erf tegen de heftige plensbuien.


Het is momenteel kleine regentijd in SU. Mij werd verteld dat van de 31 dagen in januari er 20 regenachtig zouden zijn. Nou ik merk er helemaal niks . Er is wel elke dag een hevig douche uit de hemel, maar dit is zo kort, dat je het gewoon trotseert met je paraplu alsof het niks. Kort daarna is er weer hevige zon. Just like that !!!


Ciao Givani

No comments: