Saturday 15 January 2011

Suriname dag 12

(Gio at White Beach)


Paramaribo 15 januari 2011,


Een vakantie zonder veel rust. Maar wel veel uitgaan en dingen doen, ik hou ervan !!!


Rocky belde me op. Er waren nog twee plaatsen beschikbaar voor "Whitebeach". Ondanks dat ik 5 uurtjes geslapen, sprong ik uit bed om mij klaar te maken voor "Whitebeach".


"Whitebeach" is een witte aangelegde strand langs de Suriname rivier op "drie kwartier" rijden van Paramaribo. Deze strand ligt bij het plaatsje Domburg. Wij gingen er met de taxi naar toe, omdat wij te laat waren. Het bleek een georganiseerde feest van kennissen van Rocky. Na afloop gingen we met de groep van dertig mensen dan ook terug in de bus.


"Whitebeach" is sinds de ruzie van de eigenaren in twee stukken gesplist. Nu heb je "Waterpark" en "Whitebeach". Wij zaten in "Waterpark". Deze park is een bungalowpark in opbouw. Het ziet er echt verschrikkelijk mooi en verzorgd uit. Veel recreatieve speelterreinen en mogelijheden om te barbequeën. Jetskieën, Palmbomen, Strandhutten, Witte strandzand, Lifeguard. Vanwege de piranhas is het zwemgedeelte middels een net afgeschermd.


Wat onze dag dan ook vulde was : fatu's breken, taktorie , bruinen in de zon, zwemmen, voetballen, foto's schieten en barbequeen.

Het was er tegen mijn verwachting in wel rustig. Je merkt wel dat de vakantieperiode is afgelopen. Normaal zouden in het weekend optredens zijn, vandaag dus niet.


De busrit naar huis zal ik nooit meer vergeten. In een volle bus met zijn dertigen, een bigie poku feest van een jewelste. Sommigen gingen zelfs te fanatiek dansen. Ik kan het wel zeggen, maar je had het moeten zien, dit ging te ver, kaboela-achtige praktijken en veel gelach en positieve energie !!!!


In de nacht van zaterdag op zondag uitgegaan naar Zsa Zsa Zsu. Deze club vond ik beterder en leuker dan Touché van gisteravond. Ze draaiden wel hetzelfde muziek. Pluspunten:

* mooie logische zaalindeling

* Twee zalen, kleine zaal: salsa , merengue, grote zaal: house, reggaeton

* zaterdagnacht is de echte clubavond, gezellige drukte gegarandeerd.

* Goedkope entree: SRD 12,5 (EUR 3, 00).


Groeten Giovanni

No comments: