Thursday 20 January 2011

Suriname dag 17

(Jetty Melcherts ,Gio en een kleine jongen uit Welgelegen)


Paramaribo 20 januari 2011,


Deze donderdag was een van mijn leukste vakantiedagen. Een dag van uitersten. Emoties spatten gewoon los. Ik hou deze blog ook voor mezelf bij, dat ik over enkele jaren nog steeds kan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in Suriname 2011.


Ik zou vroeg in de morgen naar Parbo Bier brouwerij gaan, voor een rondleiding. Maar na een telefonisch gesprek bleek, dat ik mij te laat had aangemeld. En na het uitgaan van gisteren was het voor mij onmogelijk om vroeg op te staan. Moest er namelijk om 10:00 uur zijn.


Maar al goed , er was zat te doen, de hoogtepunten:



* Souvenirjacht; Vandaag op zoek gegaan naar souvenirs. Een winkel springt er wat dat betreft echt uit. En dat is ReadyTex aan de Maagdenstraat. Hier kan je werkelijk alles vinden. Van Inheemse spullen tot simpele sleutelhangers. Maar deze winkel is wel duurder dan de andere kleinere winkels. ReadyTex leek wel een meeting point van toeristen. Ik kwam er nog een Franse mevrouw tegen. Très jolie converser en français.


* Bezoek Welgelegen; In de wijk Welgelegen bleef ik in de jaren 80 toen ik in SU was. Ik ging de kennissen van toen opzoeken. Dit was echt leuk. Ik herkende alles nog : de straten, de scholen, de speelplekken, het huis en de buren. Dit was echt super! Ik had er een aangenaam gesprek met Jetty en Line Melcherts. Allemaal familie van Somaira. Er heerst in deze wijk een iedereen-kent-iedereen mentaliteit. En dat merk je. Voor stadse begrippen is het er wel rustig.


* Bioscoop Hermitage Mall; In de avond naar de film geweest. Ik hoorde alleen maar positief nieuws over de TBL-cinema. En ik moet jullie toegeven, dit is echt een "geweldige" bioscoop. Veel beter als Pathé in Nederland. Je kan er namelijk met je stoel naar achteren en je mag er warm eten (Saté , friet, etc...) . Je ziet zo dat alles er gelikt uitziet . De zaal was echt fantastisch.


* Ik ging naar de film "Suriname". En ik zeg jullie: "Deze triller is een Must-See"! "Suriname" gaat over een Surinaams-Nederlands koppel die op vakantie gaan naar SU . En verder komen ze in allerlei intriges over drugs, goud etc.. De film greep mij aan, ik voelde de spanning en aan het eind was ik toch even aan het doordenken. Echt een goeie rolprent, in maart/april te zien in Pathé in Nederland. Go.Go.Go.


* Erotische club Daimonds; Dit was echt tranga. Deze club is een soort YabYum. Ik was er na de biosbezoek naar toegegaan. Het concept is dat er in de club alleen maar fotomodelachtige Braziliaanse chicks, sexy gekleed met lang steil haar, rondlopen. Je kan een praatje maken en dan eventueel iets regelen. Entree was gratis. Ondanks dat het rustig was, was er wel een geweldige ambiance. Ik zag er een dame die zich helemaal bloot ging strippen tot je alles zag en aan het eind met kaarsen en kaarsvet ging spelen. Tsja ! Een andere sma wenkte me nog, leuk gesprek, begon mij te versieren, maar ik wist dat ze uit was op mijn doekoe. Heb haar kort gehouden: "mi amigo (taxichauffeur) esperar por mi, yo voy al otra club". Ze begreep mijn spaans wel. Ik ging toen weg naar Havana Lounge.


* Havana Lounge; Ik kwam er rond 01:30 uur aan. Club was vol, niet zo vol als verleden week, maar toch wel zeer gezellig. Dit is mijn club in SU. Dit is het !!!!!! Alle muziekstijlen, mooi uitzicht over BosjeBrug, gratis entree, wat wil je nog meer. En ik hou ervan om te schuren en te dansen op reggaeton. Op een gegeven moment kwam ik Roberto (van mijn Londen reisjes) tegen. Hij was jarig en boven bij Havana Lounge, waar de DJ zit, had hij een private lounge afgehuurd. Het was er relax en gratis drank. Voor mij alleen cola, natuurlijk (ik drink geen alcohol). Roberto is onlangs geëmigreerd naar SU. Een gewaagde stap. Hij is nu wel vertegenwoordiger voor het kledingmerk "Gaastra" in Zuid-Amerika. Tsja dan zou ik het ook wel kunnen doen.


Ik kwam rond 05:00 uur thuis, maar deze dag was echt onvergetelijk !!!!!!!

Ciao Givani

No comments: