Tuesday 18 January 2011

Suriname dag 15

(Tante Lucia en Gio , s' Lands Hospitaal)


Paramaribo 18 januari 2011,


Wat een leegte opeens. Al mijn familieleden weg. Ik mis mijn neef Rocky toch wel. We waren net zoals de "Blues Brothers". Onafscheidelijk in het uitgaanscircuit. Mijn wingman als we dames benaderden. Echt tranga !!!!


Vandaag zou ik op jacht gaan naar souvenirs. Ik passeerde het huis van tante Gina. Ze vroeg of ik met haar meeging. Ik dacht dan doe ik die souvenirs dan wel een andere dag.


We waren de hele dag met zijn vieren. Charles, Gina, Elvin en ik. In de auto van Tourtonne naar Combé en dan weer naar Leonsberg vervolgens weer terug naar de stad.


We gingen naar 's Lands Hospitaal. De zus van mijn oma, tante Lucia Faverus ligt daar . Ik had haar nog niet gezien in Su. Ik vond het toch wel emotioneel. Zij is nu 74 jaar. Tante Lucia straalt gewoon levenservaring en -genot uit. We braken fatu's daarzo. Tante Clea en haar zoon Virgil kwamen ook nog langs.


Leonsberg was lekker rustig en voor Zamira in Holland: " Ik heb de Sidodadiestraat gezien. Een heel rustige wijk daar. Ik denk dat als je in februari gaat naar Su, je zeker zal genieten, Zam."


In de avond wou ik naar de bioscoop in de Hermitage Mall. Mijn moeder en ik maakte ons klaar. We hadden de taxi en toen we aankwamen bleek er een uiterst mooie High Class Cocktail Dress Party aan de gang.


De bioscoop was dus gesloten. Wij liepen gewoon naar binnen alsof het niks was. Iedereen keek ons aan, oh mij god ik voelde al die blikken op ons gericht. Wij hadden immers normale kleren aan.


Mijn moeder en ik spraken een paar mensen en het bleek dat er een feest van "de Surinaamse Bank" aan de gang . De rijksten van Suriname waren hier te vinden. Je zag het ook aan de auto's. Dit feest zal wel heel duur hebben gekost. Gelukkig wachtte onze taxichauffeur nog op ons en konden we snel weer naar huis.


Groeten Giovanni

No comments: