Monday 24 January 2011

Suriname dag 20 : Laatste dag

(met dit toestel terug naar Nederland, KLM MD10 - genaamd : Moeder Teresa)


Paramaribo/Amsterdam, 23 en 24 januari 2011,


Aan alles komt een eind!!!


Zondag zou ik vertrekken met KLM. Ik kwam zaterdagnacht nog van ZsaZsaZsu. Ik heb daarna helemaal niks gedaan. Alleen maar mijn koffers ingepakt. Tante Gina kwamen met Relascha mij nog even groeten.


Mijn moeder had "Swiet Watra" gemaakt. Dit is een badje met Florida water, Pompeja geurwater en blauwsel. Hiermee kon ik op Creoolse wijze afscheid nemen van het huis.


Willy kwam mij afhalen en samen met mijn moeder gingen we naar Zanderij. Onderweg nog even bij mijn oma een laatste stop. Ik moest nog een kousenband meenemen voor tante Ronita.


Bij Lelydorp heb ik nog een laatste portie bami gekocht. Dit in de veronderstelling dat het vliegtuigeten niet te eten zou zijn.


Tussen Onverwacht en Zanderij kregen we een klapband. Toch even schrikken, vooral als je denkt aan alle verkeersdrama. Willy raakte niet in paniek en was zeer professioneel. En dit is het leuke, we vroegen een aankomende auto of ze mij konden meenemen. Toevallig hadden ze geen koffers en kon ik mee. Mijn moeder en Willy bleven achter.


Door deze lift van deze heren kon ik op tijd mijn koffers afgeven en inchecken. Een half uur later kwamen mijn moeder en Willy erbij. Op Zanderij had ik zeker vijf controles:

1) handbagage gewicht
2) paspoortcontrole
3) handbagage scan
4) persoonlijk gefouilleerd
5) na tax free zone weer handbagage scan

Toevallig vertrok ook een SLM toestel, waardoor het zeer druk was bij de controles. Even dacht ik mijn vlucht te missen. Maar alles ging toch snel.


Heel leuk, ik kwam een SLM-stewardess tegen die ik in Nederland tegenkwam in burgerkleding. Ze herkende me. Wel grappig ik zei toen tegen haar dat ik naar SU zou gaan. We hadden een leuk kort gesprek. Ze woont wel in SU. Ze zag aan mijn ticket dat ik met concurrent KLM zou vliegen.


De vlucht was super. Het Entertainment System is echt niet te missen op de vlucht. Op mijn gangpad had ik nog een hele knappe Beyoncé-achtige stewardess. Eye candy. En mijn passagiers naast mij waren supervriendelijk en meedenkend.


Kwam aan op Schiphol om 07:30 u, alle controles gingen makkelijk. Geen aangiftes, na twee uurtjes was ik weer thuis in Amsterdam-Gein. En nog steeds denkend aan de verschillen tussen Nederland en SU.

Ciao Givani

No comments: