Tuesday 11 January 2011

Suriname dag 8

(Paramaribo 2011, iedereen lacht, A Switie Djaso)


Paramaribo 11 januari 2011,


Wat word je toch loom van het weer. Alles wat je doet gaat vanzelf twee keer zoveel relaxer of trager. Als je niet goed hebt geslapen, dan slaap je gegarandeerd overdag nog een uurtje, gaat vanzelf.


Dit was echt een leuke dag, omdat een welbekende kennis van mijn familie, mevrouw Irene Eijck, 80 jaar is geworden. Ze had het feest groots gevierd in "V-tunnel" . V-tunnel is een geinige semi-openlucht evenementenhal in de wijk Combé. Er waren twee verschillende bandjes die optraden. Ik kan bigie pokoe niet echt goed dansen, dus kwam ik met salsa moves op bigie pokoe-muziek. De catering was super. Lopende buffet voor ieder wat wils(bami, nasi, vis, kip, kouseband, pom, macaroni, etc....) .


Overdag kwam mijn neef Sybrano samen met zjn vriendin Eunice op bezoek bij mijn moeder. Zij zijn ook op vakantie in SU. Het was een superaangename verrassing. We hebben de fototoestellen natuurlijk volgeschoten. Lekker chill.


Na het feest van mevrouw Irene Eijck waren we tot 02:30 uur in de ochtend met zijn "achten" allemaal nog bij "'t Vat" te vinden. "'T Vat" noemen ze het Leidseplein van Paramaribo. Opzet is hetzelfde. De terrassen van verschillende uitbaters zijn aan elkaar verweven op het plein. We zaten continu grappen te maken over de verschillen tussen SU en Ned., de grappige reclames op Surinaamse tv etc....


Echt gezellig, Rocky, Eunice, Sybrano, Gino, Natasha, Toya en Rachelle. Dit zijn de momenten waarvoor je het doet . Thanks a million!!!!


Ciao Givani